Maak de Smaak – The Battle

Maak de Smaak – The Battle

Categorie
Excellent
Adverteerder
Lay's
Bureau
Red Urban
Jaar
2012
Paginanummer
252

Doelstelling

In een uiterst competitieve markt wil Lay's haar merkvoorkeur verder uitbouwen door de consument actief te betrekken bij de ontwikkeling van het assortiment

Doelgroep

Alle liefhebbers van chips tussen 16 en 54 jaar.

Concept

Bij de vorige "Maak de Smaak" nodigden we alle Nederlanders uit een nieuwe chipssmaak te bedenken. Dit jaar ging Lay's een stap verder met "Maak de Smaak - The Battle", een uniek knock-out systeem waarmee heel Nederland niet alleen nieuwe smaken kon inzenden, maar via 1-op-1 battles ook actief kon deelnemen aan de jurering van de inzendingen. 16 Miljoen juryleden bepaalden zo welke drie finalesmaken in productie werden genomen, waarna iedereen kon proeven en kiezen welke smaak de nieuwe Lay's Limited Edition zou worden.

Media- en middelenstrategie

De campagne is breed aangekondigd via TV commercials, branded content, instore media, OOH en PR. Met online media activeerden wij Nederlanders om smaken in te zenden en deel te nemen aan de battles en hielden wij iedereen actief betrokken bij het verloop van de jurering. De keuze van de finalesmaken en de winnaar is via branded content, TV commercials, online, OOH en instore media aan een breed publiek kenbaar gemaakt. In de cross-channel strategie speelden tablet en mobiel een belangrijke rol en kon iedereen altijd en overal meedoen aan de campagne. Dit leidde tot overweldigende deelname (5.800.000 battles gespeeld) en sales, waarbij wij heel Nederland actief hebben betrokken bij de verkiezing van de uiteindelijke winnaar: Spicy Reggae Chicken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken