Luisteren geeft energie

Luisteren geeft energie

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
NUON
Bureau
Lemon Scented Tea
Jaar
2016
Paginanummer
86

Doelstelling

Mensen willen graag een energieleverancier die ze begrijpt. Maar in de wereld van energie wordt er vooral een hoop geroepen en beloofd. Nuon doet het anders. Met de nieuwe merkbelofte 'Luisteren geeft energie' wil Nuon ervoor zorgen dat klanten zich gehoord en gewaardeerd voelen. Waarom? Zodat Nuon de meest aanbevolen energiemaatschappij van Nederland wordt.

Doelgroep

Klanten natuurlijk. Maar ook alle Nederlanders die verantwoordelijk willen omgaan met energie, maar daar niet te veel moeite voor willen doen. Daarbij ligt de nadruk op vrouwen, omdat zij vaak de energieleverancier kiezen.

Concept

'Luisteren geeft energie' is niet zomaar een themaregel. Of een van bovenaf opgelegde corporate story. Maar een echte belofte die past bij de manier waarop Nuon zich altijd al onderscheidt. Niet voor niets is de klantenservice van Nuon een van de beste van Nederland. Daarnaast werkt Nuon al jaren met uitgebreide klantenpanels waar ze klanten om feedback vragen. Door goed te luisteren naar klanten weet Nuon precies waar mensen behoefte aan hebben. En deze inzichten - hoe klein soms ook - gebruikt Nuon om met oplossingen te komen waar mensen écht wat aan hebben. Luisteren, begrijpen, doen. Dat is waar Nuon voor staat.

Media- en middelenstrategie

De interne campagne bestaat uit onder andere een brandbook en een 'luistergame' voor alle medewerkers. Daarnaast introduceert Nuon de herpositionering landelijk via een TVC, gecombineerd met een online campagne (social, pre-rolls, banners). Ook de website krijgt een redesign en op nuon.nl/luisteren komt alle content rondom luisteren samen. Waaronder het nieuwe 'seintje', een simpele oplossing waardoor klanten nooit meer worden verrast door een te hoge jaarafrekening. Sinds de herpositionering is de merkbekendheid omhooggegaan. Daarnaast is ook de NPS gestegen van -22 naar -1, en geeft 15% van de Nederlanders aan meer interesse in Nuon te hebben als energieleverancier.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken