Luisteren geeft energie

NUON / Lemon Scented Tea

Bekijk deze campagne op pagina 86 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
NUON
Bureau
Lemon Scented Tea
Account
Pascalle van der Kroef, Door van Dinten, Sophie Stigter, Ingeborg van de Wouw
Copy
Jan Bosch, Yasmin Visser, Huib Maaskant
Art
Rogier Heijning, Tim ten Dam, Tom de Hooge
Strateeg
Myriam van Engelen, Franci Wessels
Opdrachtgever
P. Liebrand, F. Westenberg, H. Verstoep, I. von Seida, E. Jalil, L. van Groeningen, N. de Vries
Film/Productiemaatschappij
MINIbar
Editor
Teun Rietveld, Vava Stojadinovic
Muziek
Lab-3
RTV-producer
Marnix Simonis
Fotografie
Andy Tan
Illustraties
Janneke Kupfer
In samenwerking met
FCB, UM, iProspect, Towel Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NUON
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lemon Scented Tea
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Mensen willen graag een energieleverancier die ze begrijpt. Maar in de wereld van energie wordt er vooral een hoop geroepen en beloofd. Nuon doet het anders. Met de nieuwe merkbelofte 'Luisteren geeft energie' wil Nuon ervoor zorgen dat klanten zich gehoord en gewaardeerd voelen. Waarom? Zodat Nuon de meest aanbevolen energiemaatschappij van Nederland wordt.

Doelgroep

Klanten natuurlijk. Maar ook alle Nederlanders die verantwoordelijk willen omgaan met energie, maar daar niet te veel moeite voor willen doen. Daarbij ligt de nadruk op vrouwen, omdat zij vaak de energieleverancier kiezen.

Strategie/Concept

'Luisteren geeft energie' is niet zomaar een themaregel. Of een van bovenaf opgelegde corporate story. Maar een echte belofte die past bij de manier waarop Nuon zich altijd al onderscheidt. Niet voor niets is de klantenservice van Nuon een van de beste van Nederland. Daarnaast werkt Nuon al jaren met uitgebreide klantenpanels waar ze klanten om feedback vragen. Door goed te luisteren naar klanten weet Nuon precies waar mensen behoefte aan hebben. En deze inzichten - hoe klein soms ook - gebruikt Nuon om met oplossingen te komen waar mensen écht wat aan hebben. Luisteren, begrijpen, doen. Dat is waar Nuon voor staat.

Media- en middelenstrategie

De interne campagne bestaat uit onder andere een brandbook en een 'luistergame' voor alle medewerkers. Daarnaast introduceert Nuon de herpositionering landelijk via een TVC, gecombineerd met een online campagne (social, pre-rolls, banners). Ook de website krijgt een redesign en op nuon.nl/luisteren komt alle content rondom luisteren samen. Waaronder het nieuwe 'seintje', een simpele oplossing waardoor klanten nooit meer worden verrast door een te hoge jaarafrekening. Sinds de herpositionering is de merkbekendheid omhooggegaan. Daarnaast is ook de NPS gestegen van -22 naar -1, en geeft 15% van de Nederlanders aan meer interesse in Nuon te hebben als energieleverancier.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen