Luisteren geeft energie

NUON / Lemon Scented Tea

Bekijk deze campagne op pagina 450 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
NUON
Bureau
Lemon Scented Tea
Account
Pascalle van der Kroef, Door van Dinten, Tom Heijnen, Nicole Nouwens, Sophie Stigter
Copy
Jan Bosch, Yasmin Visser
Art
Rogier Heijning, Tim ten Dam, Tom de Hooge
Strateeg
Gijs de Beus, Myriam van Engelen
Opdrachtgever
Guido Stein, Friso Westenberg, Helma Verstoep, Ella Hollander-Jalil, Ingrid von Seida
Film/Productiemaatschappij
hazazaH (regie: Bram van Alphen), BRUUT Amsterdam
Editor
Will Judge
Muziek
LAB-3
RTV-producer
Sander Heeroma
Illustraties
Janneke Kupfer
In samenwerking met
iProspect, UM, Towel Media
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van NUON
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lemon Scented Tea
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Branding 360°
Meer Branding 360° inzendingen

Branding 360°

Doelstelling

Klanten die ons aanbevelen blijven zelf langer klant. Om klanten te behouden is het dus zaak de meest aanbevolen energieleverancier te zijn. Daarom bouwen we aan merkassociaties die onze klanten belangrijk vinden en die bijdragen aan een positieve NPS. Tijdens deze campagne bouwen we aan de merkassociatie 'Nuon toont waardering voor haar klanten'.

Doelgroep

Klanten, vrouwen, 35-65. Zij bevelen Nuon aan en zijn vaak de beslisser of hebben grote invloed op de keuze voor een energieleverancier.

Strategie/Concept

Zo begrijpen we door te luisteren dat regelmatige en oprechte waardering belangrijk is in lange relaties. Ook in de relatie tussen klant en energiebedrijf. In de campagne laten we daarom niet alleen zien hoe Nuon zelf waardering toont voor haar klanten, maar ook dat Nuon begrijpt hoe relevant waarderen is in het leven van mensen. Met deze emotionele insteek raken we mensen en bieden we tegelijk een concrete 'what's in it for me' met de proposities Nuon Blijven Loont (een oplopende korting naarmate je langer klant bent) en Nuon Exclusief (een online spaarprogramma).

Media- en middelenstrategie

We communiceren vanuit de belevingswereld van onze klanten en zijn daar waar zij zich online en offline bevinden (denk onder meer aan Libelle, Kekmama, 2WMN, Quest, Facebook, Instagram en TV). In de awarenesslaag tonen we de emotionele betekenis van waarderen. Die verdiepen we in de engagementlaag met twee contentformats: een populairwetenschappelijk onderzoek naar wat waarderen fysiek en psychologisch met ons doet en een serie mini-documentaires over hoe waarderen een centrale rol speelt in lange relaties. Een ondersteunend nationaal onderzoek was aanleiding voor veel PR en input voor polls, quizjes en artikelen. Als concrete blijk van waardering vanuit Nuon tonen we in de traffic- en saleslaag de waarderen-proposities Nuon Blijven Loont en Nuon Exclusief.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen