Luisteren geeft energie

Luisteren geeft energie

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
NUON
Bureau
Lemon Scented Tea
Jaar
2017
Paginanummer
114

Doelstelling

Klanten die ons aanbevelen blijven zelf langer klant. Om klanten te behouden is het dus zaak de meest aanbevolen energieleverancier te zijn. Daarom bouwen we aan merkassociaties die onze klanten belangrijk vinden en die bijdragen aan een positieve NPS. Tijdens deze campagne bouwen we aan de merkassociatie 'Nuon toont waardering voor haar klanten'.

Doelgroep

Klanten, vrouwen, 35-65. Zij bevelen Nuon aan en zijn vaak de beslisser of hebben grote invloed op de keuze voor een energieleverancier.

Merkomschrijving

Te midden van prijsvechters en groene proposities kiest Nuon positie met een customer intimacy strategie. Iedereen is bij Nuon als caregiver 'in goede handen'. En dat begint met goed luisteren naar klanten: Luisteren geeft energie.

Concept

Zo begrijpen we door te luisteren dat regelmatige en oprechte waardering belangrijk is in lange relaties. Ook in de relatie tussen klant en energiebedrijf. In de campagne laten we daarom niet alleen zien hoe Nuon zelf waardering toont voor haar klanten, maar ook dat Nuon begrijpt hoe relevant waarderen is in het leven van mensen. Met deze emotionele insteek raken we mensen en bieden we tegelijk een concrete 'what's in it for me' met de proposities Nuon Blijven Loont (een oplopende korting naarmate je langer klant bent) en Nuon Exclusief (een online spaarprogramma).

Media- en middelenstrategie

We communiceren vanuit de belevingswereld van onze klanten en zijn daar waar zij zich online en offline bevinden (denk onder meer aan Libelle, Kekmama, 2WMN, Quest, Facebook, Instagram en TV). In de awarenesslaag tonen we de emotionele betekenis van waarderen. Die verdiepen we in de engagementlaag met twee contentformats: een populairwetenschappelijk onderzoek naar wat waarderen fysiek en psychologisch met ons doet en een serie mini-documentaires over hoe waarderen een centrale rol speelt in lange relaties. Een ondersteunend nationaal onderzoek was aanleiding voor veel PR en input voor polls, quizjes en artikelen. Als concrete blijk van waardering vanuit Nuon tonen we in de traffic- en saleslaag de waarderen-proposities Nuon Blijven Loont en Nuon Exclusief.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken