Lucht

Lucht

Categorie
Retail
Adverteerder
ZEEMAN
Bureau
Persuade
Jaar
2020
Paginanummer
356

Winnaar 2020

Doelstelling

Vertel het merkverhaal van Zeeman en open zo de ogen van nieuwe klanten.

Doelgroep

Nieuwe en bestaande klanten, oplettende mensen die niet teveel geld kunnen of willen uitgeven aan o.a. basics.

Merkomschrijving

Zeeman is één van de grootste textielsupers van Europa. Door alles eenvoudig te houden kan zij verantwoorde kwaliteit voor de laagste prijs bieden.

Concept

Waarom zijn parfums zo duur? We zijn er zelf één gaan maken. Samen met master parfumeurs. Op basis van 20% parfumolie en topingrediënten. Precies als dure merken. Een echte eau de parfum, maar dan zonder verleiding van dure flesjes en over the top marketing. De naam: Lucht. Onze prijs: 4,99. Zo onderstrepen we het thema: Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn.

Media- en middelenstrategie

Een goed idee verspreidt zichzelf. We trapten af met een pr campagne en persevent. Daarna lanceerden we ons verhaal met een mediacampagne (tv, online, cinema, outdoor). Op de website onderstrepen we de kwaliteit van Lucht en geven we een break down van de prijs. Lucht werd gepresenteerd in een winkeldisplay met testers. De grote mediahype zorgde voor een run online en in de winkels. In 1,5 uur was alles uitverkocht. En werd het te koop aangeboden op Marktplaats.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken