LU TIMEOUT

LU TIMEOUT

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
LU General Biscuits Nederland BV
Bureau
Euro RSCG Amsterdam
Jaar
2009
Paginanummer
242

Doelstelling

Time Out positioneren als lekkerste tussendoortje van het land. Stimuleren herhalingsaankoop.

Doelgroep

Volwassenen, 25-60 jr.

Concept

LU, General Biscuits Nederland BV grondlegger van de Tussendoor-categorie, komt in 2005 met TimeOut Granenbiscuits, het eerste tussendoortje dat zowel lekker als verantwoord is. Het merk wordt gebouwd rond de kernwaarden puur, rijk, natuurlijk en genieten die zijn vertaald naar twee tv-commercials. In een landelijke setting ‘speelt’ Time Out met het gegeven dat zelfgemaakte koekjes van het land de lekkerste koekjes zijn, met de meest natuurlijke smaak. Daar kan geen koekje tegenop, zou je denken... De impactvolle communicatie vormt met de aantrekkelijke propositie de sleutel tot succes: structurele groei sinds de introductie, van € 1 mio omzet (2005) naar € 10 mio in 2009. De penetratie verviervoudigt en de herhalingsaankoop stijgt naar 55%. De bekendheid groeit mede door de forse tv-ondersteuning naar 75%.

Media- en middelenstrategie

Inzet van tv, sampling en promoties op de winkelvloer.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken