Loving Vincent

VAN GOGH MUSEUM / Van Gogh Museum

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 170 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
VAN GOGH MUSEUM
Bureau
Van Gogh Museum
Account
Van Gogh Museum: Cas Boland, Jacob van der Vlugt, Sinja Bloeme, Gideon Querido van Frank
Copy
Van Gogh Museum: Cas Boland, Jacob van der Vlugt, Sinja Bloeme
Art
Van Gogh Museum: Cas Boland, Jacob van der Vlugt, Franck Nederstigt
Strateeg
Van Gogh Museum: Cas Boland, Jacob van der Vlugt
Opdrachtgever
Cas Boland, Jacob van der Vlugt, Sinja Bloeme
Film/Productiemaatschappij
Van Gogh Museum
Editor
Jelle Tigchelaar (Jelly Films)
RTV-producer
Van Gogh Museum
Fotografie
Jan-Kees Steenman, Axel Rüger
Illustraties
Franck Nederstigt (Van Gogh Museum)
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van VAN GOGH MUSEUM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Van Gogh Museum
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Het verstevigen van de positionering van het Van Gogh Museum zijnde de inspiratiebron en het kenniscentrum (thought leader) op het gebied van Vincent van Gogh.

Doelgroep

Internationale kunstliefhebbers

Strategie/Concept

De film 'Loving Vincent' is de eerste volledig geschilderde speelfilm ooit en vertelt het leven van Vincent van Gogh. De onderzoekers van het Van Gogh Museum fungeerde als fact-checkers voor de makers van de film. Tevens werden promotioneel de handen ineengeslagen. Het Van Gogh Museum vertelde met de film en een extensieve endorsement/ storytelling campagne eromheen op innovatieve wijze het verhaal van Vincent van Gogh: hoe Van Gogh vandaag de dag nog steeds miljoenen wereldwijd weet te inspireren, en last but-not-least: hoe het Van Gogh Museum daarin een centrale rol speelt. We vertelden o.a. 'Vincent deserves an Oscar' aan 'Hollywood', waardoor het Van Gogh Museum kon profiteren van de power van het Oscar-spektakel. De film won uiteindelijk net niet; de resultaten voor het Van Gogh Museum in zijn totaliteit waren enorm.

Media- en middelenstrategie

Het Van Gogh Museum was zichtbaar in alle film-uitingen, waaronder posters, trailers en POS-materiaal. Een cinema ident werd aan het begin van elke bioscoopvertoning getoond (100+ landen). Ook werd een selectie aan paid media ingezet, online display (o.a. Vanity Fair), print advertising (o.a. Hollywood Reporter) en OOH (o.a. een billboard Sunset Boulevard). Daarnaast is publiciteit gegenereerd middels perspromotie, het exclusief delen van de trailer, de nationale filmpremière in het Van Gogh Museum, het live verslag door zijn directeur vanaf de Oscars en de social content gemaakt tijdens de internationale première in Annecy. Minstens zoveel impact werd behaald met een rijke hoeveelheid aan content die het Museum produceerde rondom de film en uitzette via zijn eigen socials en die van de film. Het museum creëerde tientallen video's en vijf livestreams - over de film, het unieke maakproces, de acteurs, het leven van Vincent van Gogh en het museum zelf. De ROI van deze inspanningen bevestigt maar weer eens: 'content is king'.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen