Loving Vincent

Loving Vincent

Categorie
Corporate
Adverteerder
VAN GOGH MUSEUM
Bureau
Van Gogh Museum
Jaar
2018
Paginanummer
170

Nominatie 2018

Doelstelling

Het verstevigen van de positionering van het Van Gogh Museum zijnde de inspiratiebron en het kenniscentrum (thought leader) op het gebied van Vincent van Gogh.

Doelgroep

Internationale kunstliefhebbers

Merkomschrijving

Het Van Gogh Museum maakt het leven en werk van Vincent van Gogh toegankelijk en bereikt zoveel mogelijk mensen (lokaal, globaal & digitaal) om hen te inspireren.

Concept

De film 'Loving Vincent' is de eerste volledig geschilderde speelfilm ooit en vertelt het leven van Vincent van Gogh. De onderzoekers van het Van Gogh Museum fungeerde als fact-checkers voor de makers van de film. Tevens werden promotioneel de handen ineengeslagen. Het Van Gogh Museum vertelde met de film en een extensieve endorsement/ storytelling campagne eromheen op innovatieve wijze het verhaal van Vincent van Gogh: hoe Van Gogh vandaag de dag nog steeds miljoenen wereldwijd weet te inspireren, en last but-not-least: hoe het Van Gogh Museum daarin een centrale rol speelt. We vertelden o.a. 'Vincent deserves an Oscar' aan 'Hollywood', waardoor het Van Gogh Museum kon profiteren van de power van het Oscar-spektakel. De film won uiteindelijk net niet; de resultaten voor het Van Gogh Museum in zijn totaliteit waren enorm.

Media- en middelenstrategie

Het Van Gogh Museum was zichtbaar in alle film-uitingen, waaronder posters, trailers en POS-materiaal. Een cinema ident werd aan het begin van elke bioscoopvertoning getoond (100+ landen). Ook werd een selectie aan paid media ingezet, online display (o.a. Vanity Fair), print advertising (o.a. Hollywood Reporter) en OOH (o.a. een billboard Sunset Boulevard). Daarnaast is publiciteit gegenereerd middels perspromotie, het exclusief delen van de trailer, de nationale filmpremière in het Van Gogh Museum, het live verslag door zijn directeur vanaf de Oscars en de social content gemaakt tijdens de internationale première in Annecy. Minstens zoveel impact werd behaald met een rijke hoeveelheid aan content die het Museum produceerde rondom de film en uitzette via zijn eigen socials en die van de film. Het museum creëerde tientallen video's en vijf livestreams - over de film, het unieke maakproces, de acteurs, het leven van Vincent van Gogh en het museum zelf. De ROI van deze inspanningen bevestigt maar weer eens: 'content is king'.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken