Philips Sonicare gebruikers voelen een vorm van passie voor hun tandenborstel. Dit fenomeen was het uitgangspunt van de communicatiestrategie: Bereik en overtuig niet-gebruikers met de passie van gebruikers. De uitdaging lag in het transformeren van fans naar ambassadeurs en dit op een geloofwaardige manier zichtbaar te maken. Echte mensen en authentieke emoties vormen de kracht van het concept waarmee Philips afstand neemt van de geënsceneerde testimonialaanpak die gebruikelijk is in de categorie. In het Philips Sonicare Experiment werd aangetoond dat het mogelijk is om daadwerkelijk van een tandenborstel te houden. Echte gebruikers werden uitgenodigd om casting te doen voor een commercial. Wat ze niet wisten echter, was dat ze werden gefilmd vanaf het moment dat ze aankwamen. Met verborgen camera's en microfoons werd vastgelegd hoe ze hun ware gevoelens over de tandenborstel openbaarden aan mede-auditanten en crew leden, wat daadwerkelijk acteurs waren. Op deze manier kwam een serie unieke, geloofwaardige portretten tot stand van echte mensen die werkelijk gevoelens hebben voor hun tandenborstel. Naast het Experiment werden gebruikers massaal opgeroepen om hun passie voor hun Philips Sonicare te delen op Facebook. En te beschrijven waarom zij Philips Sonicare zouden aanraden aan hun vrienden. Niet-gebruikers werden ter plekke met een niet-goed-geld-terug actie aangezet Philips Sonicare te proberen.