Love for Sale

Love for Sale

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Plan
Bureau
BE VIACOM
Jaar
2011
Paginanummer
384

Nominatie 2011

Doelstelling

Jongeren gaan graag op vakantie in verre landen en komen daar meisjes tegen van wie ze niet weten dat ze, vanwege armoede of gebrek aan perspectieven, werkzaam zijn in de lokale seksindustrie. Plan Nederland wil in het kader van haar 'Because I am a Girl' campagne jongeren daarvan bewust maken.

Doelgroep

Jongeren (focus jongens) 18-30 jaar die samen op vakantie gaan.

Concept

'Love for sale':gesponsord reality programma op MTV waarin jongens gevolgd worden tijdens hun vakantie in Brazilië. Vrolijke ontmoetingen met meisjes blijken soms een ontnuchterende achtergrond te hebben.

Media- en middelenstrategie

De shockerende programmaserie op MTV vormt de ruggengraat van een campagne op MTV, TMF en Teen Nick, die vervolgens in vele andere media redactionele aandacht kreeg. Bijna 60% van de doelgroep werd bereikt. Daardoor meer bewustwording bij jongeren over de problematiek van jonge meisjes in de seksindustrie in vakantielanden en meer draagvlak voor de activiteiten van Plan Nederland om misbruik van meisjes in die landen tegen te gaan.

Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken