LOTTO MILJONAIRS PROBLEEMWIJKEN

LOTTO MILJONAIRS PROBLEEMWIJKEN

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
DE LOTTO
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
107

Winnaar 2005

Doelstelling

Positioneer Lotto blijvend als de loterij die de meeste kans biedt om miljonair te worden.

Doelgroep

Nederlanders 18+, met nadruk op 18-34 jaar; ‘iedereen die wel eens droomt van de leuke dingen die hij of zij zou doen als er meer financiële ruimte zou zijn’.

Concept

Lotto geeft de grootste kans om miljonair te worden. Creatief heeft Lotto deze kernpropositie de afgelopen jaren succesvol vertaald met een campagne gebaseerd op de (kleine) nadelen van het miljonairschap, onder het thema ‘Lotto. Het grootste risico om miljonair te worden’.

Media- en middelenstrategie

Het SBS6-programma ‘Probleemwijken’ was voor Lotto een uitgelezen mogelijkheid om, met de actualiteit in de hand, het thema nog eens zeer impactvol in te vullen. De uiting ‘Miljonairs Probleemwijken’ is vormgegeven als trailer voor een tv-programma (zelfs de voice-over was dezelfde als die in het originele programma ‘Probleemwijken’). Mediatechnisch is zo veel mogelijk gezocht naar momenten waarop men bijna automatisch dergelijke trailers verwacht.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken