Live Adblocking

Live Adblocking

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
DE PERSGROEP NEDERLAND
Bureau
TBWANeboko
Jaar
2016
Paginanummer
350

Doelstelling

Op ludieke wijze de doelgroep confronteren met de aandacht die advertenties in nieuwsmedia werkelijk krijgen. Om de kracht van adverteren in nieuwsmedia aan te tonen.

Doelgroep

Adverteerders en hun (media)bureaus.

Concept

We vermijden en blokken reclame op tv en online maar al te graag. Zo zijn adblockers gemeengoed geworden. Terwijl krantenadvertenties juist als het minst storend worden ervaren, omdat ze natuurlijk onderdeel uitmaken van de content. Daarom krijgen advertenties in nieuwsmedia de aandacht die ze verdienen. Om dit te demonstreren introduceerden we de Live AdBlocker. Een man die op straat de advertenties verwijdert bij nietsvermoedende krantenlezers. Net zoals adblockers dat online doen.

Media- en middelenstrategie

De live actie is geregistreerd met undercover camera's. Deze film is verspreid via vakmedia, TV (RTL Z), diverse eigen kanalen (site, nieuwsbrief, social) en events.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken