Lipton Ice Tea festival campagne

Lipton Ice Tea festival campagne

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
UNILEVER
Bureau
Natwerk & Playground
Jaar
2018
Paginanummer
292

Doelstelling

Engagement & het vergroten van brand love door een verbinding aan te gaan met millennials rondom festivals.

Doelgroep

Millennials

Merkomschrijving

Lipton Ice Tea is al ruim 25 jaar het nr 1 ice tea merk in Nederland. De laatste jaren bereiken we onze doelgroep op festivals waar vrienden samen kunnen komen in de Lipton T-Room. Millennials houden van festivals. Zelfs zo veel dat veel jongeren festivals verkiezen boven een vakantie naar het buitenland in de zomer.

Concept

Als 'Official Sponsor of your Summer, maakt Lipton jouw festival zomer nóg beter. Zo maak je kans op tickets voor de vetste festivals en eenmaal binnen, zorgt Lipton ervoor dat je met je vrienden kunt partyen, chillen en cocktails kunt drinken bij de Lipton T-Room. De Nederlandse zomers zijn onvoorspelbaar, waardoor er ieder jaar weer heel wat festivals in het water vallen. Daarom lanceerde Lipton dé festival must-have van 2018, De Buien Blouse: 's werelds eerste Hawaï blouse en regenjas in één. Deze Buien Blouse was te koop via een webshop en op festivals. Weer of geen weer, met de Buien Blouse zie je er altijd top uit en kan je lekker je moves showen op alle festivals.

Media- en middelenstrategie

Voor de festival activatie maken we gebruik van een goede mix tussen "Push" en "Pull" content. Doel is om de Lipton festival experience ook buiten het festival tot leven te brengen met digital content op social media van de Lipton T-Room. De Buien Blouse is bedoeld om buzz rondom de festival activatie te genereren. Voor de zomerse campagnelancering van de Buien Blouse hebben we de handen ineen geslagen met zanger Jayh Jawson. In de videoclip van het nr 'Un Trago' heeft de Buien Blouse een prominente rol en middels influencers creëerden we een hype rondom deze festival musthave.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken