Lil’ Kleine en Ronnie Flex’ nummer 1-hit

TELE2 / INDIE Amsterdam

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 388 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
TELE2
Bureau
INDIE Amsterdam
Account
Niels Heimens, Louise Mathlener
Copy
Rogier de Bruin
Art
Emilio de Haan
Opdrachtgever
Cilesta van Doorn, Danielle Snoeij
Film/Productiemaatschappij
Eye Society
Muziek
Lil’ Kleine, Ronnie Flex
In samenwerking met
Top Notch, CODE D’AZUR
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van TELE2
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van INDIE Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Bekendheid onder trendsetters creëren voor het mantra 'Niet omdat het moet, maar omdat het kan'.

Doelgroep

De groep die mobiele data het meest omarmt: trendsettende jongeren.

Strategie/Concept

Om deze groep aan te spreken, het mantra nog meer gestalte te geven en voort te bouwen op de muziek ontstond er een samenwerking met de helden van deze doelgroep, Lil' Kleine en Ronnie Flex. Nederlands populairste hiphopduo. Deze artiesten zijn de verpersoonlijking van het mantra. Door hen de creatieve vrijheid te geven in het omzetten van het mantra naar een lied en videoclip, creëerden we content op de meest natuurlijk mogelijke manier, die zowel past bij de artiesten als bij Tele2.

Media- en middelenstrategie

Jongeren zijn lastig via traditionele media te bereiken. Daarom ontwikkelden we een videoclip die zichzelf kon verspreiden en zo populair werd, dat er geen ingekochte media nodig waren. Met een slimme social strategie (o.a. innovatieve Snapchat activatie) verbonden we de artiesten en Tele2 aan elkaar. De eerste #1-hit voor een merk was een feit.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen