LiGA. We kunnen er tegenaan!

MONDELēZ / Alfred International

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 284 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
MONDELēZ
Bureau
Alfred International
Account
Sanne Tolsma, Irene Spronk & Stephanie Freitag
Copy
Maxim van Rijs
Art
Jan-Willem Smits
Strateeg
Gabriel Snuverink
Opdrachtgever
Petar Sogindolski, Esmeralda de Punder, Yvet Roest
Film/Productiemaatschappij
Meet CLIFF
Editor
Jorn Slotboom, Jurre Lüken (Alfred) en Jonathan Smit (Meet CLIFF)
Muziek
Massive Music, Good Sounds & Tone of Voice
RTV-producer
Carmen Ramsaran
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MONDELēZ
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Alfred International
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

LiGA moet weer het nummer 1 tussendoortje van Nederland worden in een categorie die de laatste jaren stevig in ontwikkeling is. Steeds meer hippe merken knabbelen aan het marktaandeel, LiGA moet weer gaan groeien.

Doelgroep

Boodschappers: LiGA wordt door iedereen gekocht: mannen, vrouwen, met of zonder kinderen, grootouders... Iedereen die behoefte heeft aan een verantwoord tussendoortje.

Strategie/Concept

LiGA is al decennialang het nationale tussendoortje. Het koekje van een druk volkje dat continu in touw is. We rennen naar hot, vliegen naar her, en met vallen en opstaan gaan we weer door. De campagne is een ode aan al die typisch Nederlandse bezigheden. Tegen een decor van gedenkwaardige situaties waarin we er dankzij LiGA tegenaan kunnen, wordt op het bekende, meeslepende lied 'Opzij' van Herman van Veen een lofzang op al die nationale bezigheden gebracht. Van de drukke zaterdag tot Koningsdag en van de Avondvierdaagse tot een dagje pretpark: we kunnen er tegenaan!

Media- en middelenstrategie

LiGA werkt volgens personalisation-at-scale. Via massamedia bereiken we het grote publiek. Dankzij smart production bereiken we specifieke doelgroepen met op maat gemaakte uitingen, met social advertising en social content op Facebook, YouTube en met pre-rolls. Dankzij geo-, moment en interest targetting hebben we deze nóg relevanter kunnen maken.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen