LiGA. ER TEGENAAN!

LiGA. ER TEGENAAN!

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Mondelēz International
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2012
Paginanummer
338

Doelstelling

Herpositioneer LiGA. Zet het merk opnieuw op de kaart bij een nieuwe doelgroep.

Doelgroep

Volwassen non-users van LiGA. Als het vertrouwde merk uit hun kindertijd voelt LiGA voor hen niet meer als relevant. De perceptie van babyvoeding en moederlijke verzorging zit de relatie met het merk in de weg.

Concept

LiGA durft te breken met de positionering van een zorgzaam, warm merk voor moeders en kinderen. Het merk beweegt naar een actieve, krachtige en volwassen propositie, die je karakter geeft. In een categorie waar de concurrentie vooral intrinsiek communiceert over gemak en gezonde granen, onderscheidt LiGA zich door er te zijn al die momenten waar je wat extra karakter moet tonen. LiGA helpt je te durven, te doen en door te zetten. Voor de aanpakkers, de eerste-stapjes-nemers, de initiatiefnemers, voor iedereen die vandaag weer een stap vooruit wil. Met producten die je motor een doorstart geven, fysiek of mentaal. LiGA zal de Nederlandse consument stimuleren, uitdagen en motiveren: Er tegenaan!

Media- en middelenstrategie

LiGA toont de nieuwe identiteit in een campagne, waar zichtbaarheid, activatie en sponsoring volledig geïntegreerd worden. De belofte van karakter wordt tot in het nieuwe logo en verpakkingen doorgevoerd. De campagne trapt af met een manifest op TV. Vervolgens wordt outdoor ingezet en ingehaakt op nu.nl. De verbeterde LiGA Evergreen wordt daarna geïntroduceerd in een TVC die een van de scènes uit het manifest verder verdiept. De start van de merkcampagne leidt direct tot positief commercieel resultaat.
Omdat karakter ook in sport het verschil maakt , dragen de schaatsters van Team LiGA op Facebook de nieuwe mentaliteit uit. Via Twitter en Facebook kun je je vrienden live aanmoedigen bij grote hardloopevents.
Met de LiGA Er Tegenaan Service worden Nederlanders met een multimediaal activatieplatform op onconventionele wijze geholpen hun doelen te realiseren. Want daar kun je wel wat stimulans en motivatie bij gebruiken.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken