Lifestyle by vtwonen – 360 campagne

Lifestyle by vtwonen – 360 campagne

Categorie
Durables
Adverteerder
SWISS SENSE
Bureau
LiveWall Group
Jaar
2019
Paginanummer
172

Doelstelling

Uit imago-onderzoek blijkt dat consumenten Swiss Sense ervaren als een premium-merk met relatief hoge prijzen. Ten onrechte, want Swiss Sense is in werkelijkheid een aanbieder van bedden in het middensegment. Daarom lanceerden wij, vanuit een samenwerking met vtwonen, een nieuwe, kleurrijke boxspringcollectie met bijhorende campagne gericht op het middensegment

Doelgroep

Jong en Hoopvol, Stedelijke Dynamiek, Gewoon Gemiddeld , Plannen en Rennen, Zorgeloos en Actief (Whize segmenten).

Merkomschrijving

Goed voor jezelf zorgen begint met lekker slapen. In een goed en fijn bed dat helemaal bij je past. Omdat geen mens hetzelfde is kun je bij Swiss Sense eindeloos variëren met de onderdelen van je bed.

Concept

De campagneboodschap is: "Omdat je het lekkerst slaapt in een bed dat op jouw lijf geschreven is, introduceren we de nieuwe Lifestyle by vtwonen collectie. Onderscheidend in kleurrijke, slanke en stoere vormgeving, met volop mogelijkheden om te mixen en matchen. Begin de dag precies zoals jíj dat wil!". Omdat we een brede doelgroep willen aanspreken, tonen we bewust heel verschillende typen mensen, ieder met hun slaapkamer en bed in een eigen stijl en kleur, gecombineerd met heldere prijscommunicatie. Voor het eerst hebben we ook gebroken met de gewoonte om bedden "strak te stylen" om ze in plaats daarvan losjes op te maken. Zo willen we het gevoel van thuis heel dichtbij brengen. Als finishing touch, hebben we alle boxspringmodellen uit de Lifestyle by vtwonen collectie de naam van een kruid of specerij gegeven. Elk met unieke eigenschappen voor een goede nachtrust of een fit begin van je dag.

Media- en middelenstrategie

Voor de introductie van de collectie hebben we relevante content ontwikkeld voor elke fase van de customer journey, zowel push als pull. Om bereik en contacten te optimaliseren hebben we SEA, Google Shopping, Facebook en Instagram, display advertising en online video ingezet als aanvulling op de TV-campagne. Voor optimale herkenning van de campagne zijn naast de paid-kanalen, ook de owned-kanalen met dezelfde campagne-elementen ingericht. Tenslotte hebben we binnen onze samenwerking ook de kanalen van vtwonen ingezet. Denk hierbij aan het online platform, het print magazine (advertorials en advertenties) en inzet van verschillende vtwonen bloggers/influencers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken