Life tastes better

Life tastes better

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
MCVITIE'S
Bureau
XXS Amsterdam
Jaar
2019
Paginanummer
192

Doelstelling

Koninklijke Verkade is producent van de chocola en biscuits die veel Hollandse koektrommels hun bestaansrecht geven. Verkade Digestives is één van die biscuits. Maar vanuit merkportfolio-strategische overwegingen en om het groeipotentieel van Koninklijke Verkade in Nederland te maximaliseren liggen Digestives voortaan onder de naam McVitie's in het koekschap. McVitie's is groot in Engeland maar nieuw in Nederland. Een introductiecampagne rondom McVitie's Digestives moet zo snel mogelijk naamsbekendheid voor McVitie's opbouwen en de rotatie van Digestives behouden.

Doelgroep

De campagne richt zich op 'life-loving next gen mums': moeders 25-44 die positief in het leven staan, een druk leven hebben en veel sociale balletjes hoog moeten houden.

Merkomschrijving

McVitie's is een wereldberoemd merk. Het heeft 130 jaar historie en is verkrijgbaar in meer dan 100 landen. McVitie's produceert talloze soorten biscuits, maar geniet in Engeland grote bekendheid om haar Digestives: een oer-Engels biscuit dat in 1839 werd uitgevonden om de spijsvertering te bevorderen. Digestives zijn sindsdien één van de meest gegeten biscuits van Engeland.

Concept

Om het merk McVitie's een opvallende eigenheid te geven in de overvolle koek-categorie, omarmden we de Britse identiteit van het merk. We koppelden het inzicht in de doelgroep aan de betekenis van het woord to digest ('verteren') en gebruikten droge humor in een campagne met de boodschap dat je met Digestives echt élke sociale situatie in het dagelijkse leven gemakkelijk kunt verteren. En daardoor smaakt het leven met McVitie's stukken beter: Life tastes better with McVitie's... Way better!

Media- en middelenstrategie

Voor de introductie van McVitie's in Nederland konden we een beperkte share-of-voice realiseren. We moesten daarom vooral impactvol zijn. Dat vereiste een slimme mediastrategie. Rondom de introductie van McVitie's waren we kort maar hevig aanwezig. De nadruk lag op tv, met drie korte, veel uitgezonden televisiecommercials. De aanwezigheid op tv werd ondersteund met online video (YouTube/pre-roll), landelijke OOH, printadvertenties in retail tijdschriften en sales communicatie op de winkelvloer.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken