#Lievelingsbloem Hashtag Stories

#Lievelingsbloem Hashtag Stories

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
BLOEMENBUREAU HOLLAND
Bureau
KINGSDAY
Jaar
2016
Paginanummer
223

Doelstelling

Het fenomeen Lievelingsbloem herladen en een boost geven.

Doelgroep

Stedelijke twintigers en dertigers voor wie bloemen geven niet (meer) vanzelfsprekend is.

Concept

#Lievelingsbloem is veel meer dan een campagne, het is een marketingidee met een lange adem. In de concurrentie met andere cadeaus, geeft #Lievelingsbloem de bos bloemen weer meerwaarde. Geef niet zomaar een bloem, geef iemands lievelingsbloem! Dan laat je zien dat je elkaar kent en dat je moeite hebt gedaan voor die specifieke bos bloemen.

Media- en middelenstrategie

Het marketing idee loopt al een paar jaar succesvol in verschillende landen. In 2016 inspireren we mensen om zelf na te denken over de herinnering achter hun lievelingsbloem. En deze te delen in een #hashtag story, want dat is immers hoe we tegenwoordig verhalen vertellen. Relatief klein op TV, maar groot in outdoor, op social (maak je eigen #hashtag story), bij bloemisten en online (i.s.m. Greetz en LINDA). #Lievelingsbloem #fenomeen #zeitgeist #succesvol.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken