Lieke

CALVÉ PINDAKAAS / Alfred International

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 264 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
CALVÉ PINDAKAAS
Bureau
Alfred International
Account
Sanne Tolsma, Irene Spronk
Copy
Aad Kuijper
Art
Patrick de Zeeuw
Strateeg
Edward van de Ridder
Opdrachtgever
Robbert de Vreede, Karin Koornneef, Janina van der Drift & Julia Verheul
Film/Productiemaatschappij
Pink Rabbit
Editor
Martin Heijgelaar & Jorien Voogt
Muziek
Massive Music, Ambassadors
RTV-producer
Carmen Ramsaran
In samenwerking met
2Twintig
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CALVÉ PINDAKAAS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Alfred International
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

Laat heel Nederland voelen dat Calvé Pindakaas nog altijd de absolute marktleider is.

Doelgroep

Heel Nederland, jong en oud.

Strategie/Concept

Met een campagne die zich laat lezen als een jongensboek schrijft Calvé al decennialang reclamegeschiedenis. De even vertederende als dappere helden Evert, Joop, Pietertje en Robin zijn massaal in onze harten gesloten. In 2018 is het tijd voor een nieuw hoofdstuk. De campagne is consistent Calvé (Hollands, buiten, gras, sportheld, kind) en helemaal van nu met een verhaal dat aansluit bij de huidige tijdgeest waarin mannen en vrouwen, meisjes en jongens gelijkwaardig zijn. De hoofdrol is voor Lieke Martens, FIFA World Best Player en EK-winnaar met Oranje. Lieke bewijst dat ook meisjes jongensdromen kunnen laten uitkomen. Met een goede dosis eigenwijsheid, doorzettingsvermogen en een stevige boterham met pindakaas groeit ze uit tot de grootste voetballer van de wereld. Calvé. Wie is er niet groot mee geworden?

Media- en middelenstrategie

Calvé moet het hebben van het grote publiek en die bereik je in 2018 nog steeds het meest efficiënt met massamedia. Tv is dan ook ingezet als hoofdmedium. Een belangrijke rol was ook weggelegd voor nationale PR, online video en social (incl. owned door Lieke en Calvé). Dit om de doelgroep makkelijk te laten delen en reageren en om het thema maatschappelijk te laden. Hiermee support Calvé meisjes om dromen te laten uitkomen die ooit alleen voor jongens bestonden. Die aanpak viel in vruchtbare aarde: nationale tv, dagbladen, radiostations en social media buitelden over elkaar heen. Toen de Leeuwinnen zich tenslotte in november plaatsten voor het WK, feliciteerde Calvé hen met een inhaker, inclusief een subtiele verwijzing naar de mannen: 'Jaren later gaat Lieke met de dames wél naar het WK.'

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen