LIANDER METERKASTMAN

LIANDER METERKASTMAN

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Liander
Bureau
Usual Suspects
Jaar
2009
Paginanummer
403

Doelstelling

Introduceer de naam Liander (voorheen Continuon) op een relevante manier door de klanten van Liander te laten weten dat ze in het geval van een stroomstoring of gaslek het Nationaal Storingsnummer moeten bellen.

Doelgroep

De ruim 2,8 miljoen huishoudens, bedrijven en instellingen voor wie Liander het transport van elektriciteit en gas verzorgt.

Concept

‘De Meterkastman’ werd het sympathieke gezicht van Liander. Een mailing zorgde er voor dat bijna 70% van de geadresseerden de meegezonden sticker van De Meterkastman met het Nationaal Storingsnummer in hun meterkast plaatste. Om het domein ‘meterkast’ nog nadrukkelijker te claimen werd een tour met echte storingsmonteurs door het werkgebied van Liander ingezet. Ondersteund door een band en het lichtgevende Meterkastspel-in-het-Donker trokken de Meterkastmannen door het land in hun omgebouwde SRV-wagen.

Media- en middelenstrategie

Mailing naar adressenbestand Liander, Website Meterkastman, Tourbus met Meterkastman en band, Meterkastspel-in-het-Donker, Advertenties in lokale dagbladen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken