LG So real it’s scary

LG So real it’s scary

Categorie
Durables
Adverteerder
LG Electronics Benelux
Bureau
SuperHeroes Amsterdam
Jaar
2012
Paginanummer
199

Winnaar 2012

Doelstelling

Introduceer en claim IPS technologie voor LG. De boodschap: LG IPS monitoren leveren ongekend levensechte beeldkwaliteit.

Doelgroep

Consumenten, alle leeftijden, man/ vrouw.

Concept

Hoe laat je zien hoe levensecht de beeldkwaliteit is? Door het te testen natuurlijk. We verrassen kantoorpersoneel met een grid van negen aaneengeschakelde schermen op een liftvloer...

Media- en middelenstrategie

Zonder enige hulp (+ minimaal budget) ging de film snel viraal. Timing was belangrijk: vlak voor Halloween. Ook de snaar die werd geraakt: het herkenbare 'unheimische' gevoel van een lift. Twee maanden later: bijna 20 miljoen film views, 500.000 Facebook shares en wereldwijd veel blogposts. Binnen een week had de film tien miljoen kijkers en later TV-vertoningen over de hele wereld, van Good Morning America; The Today Show; ITV; RTL, DWDD tot het Chinese CCTV. De campagne is in Nederland in-store opgevolgd: van POS materiaal met veiligheidsinstructies tot promotieteams verkleed als liftmonteurs. Bekijk hier op YouTube: http://youtu.be/NeXMxuNNlE8
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken