Lexus wil de zelf-oplaadbare hybride technologie neerzetten als dé technologie van deze tijd, door zich scherp af te zetten tegen het 'ouderwetse' diesel. Lexus verkoopt, in tegenstelling tot de concurrentie, al jaren geen diesels meer en dus lag er een unieke kans om in te spelen op het negatieve sentiment rond diesel.
We richtten ons op veeleisende en eigenzinnige mensen tussen de 30-60 jaar met bovengemiddeld inkomen. Ze zijn ontvankelijk voor milieuvriendelijke alternatieven, maar willen geen concessies doen in hun rijgedrag.
Lexus is hét premium automerk dat is ontstaan vanuit de ambitie van Toyota de allerbeste auto ter wereld te ontwikkelen en is pionier op het gebied van hybride technologie.
De campagne neemt 'letterlijk en figuurlijk' afscheid van diesel in de vorm van een afscheidsspeech. Dit vormt een scherp en opvallend creatief haakje dat tegelijkertijd een mooie bodem legt om de voordelen van hybride aan Lexus te laten kleven.
Het concept is gelanceerd met de afscheidsspeech in 70s radio en 2 opeenvolgende pagina's in dagbladen, opgevolgd met 20s radio, OLV, banners, social, (D)OOH en guerrilla.