Lexus CT 200h Tergend Dichtbij

Louwman & Parqui BV / Launched Amsterdam

Nominatie 2011

Bekijk deze campagne op pagina 306 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Louwman & Parqui BV
Titel
Auto's
Bureau
Launched Amsterdam
Account
Stella Nulens, Eva Cortenbach, Michiel Vogels
Copy
Nico Akkerman
Art
Hakan Coskunsoy
Strateeg
Jurgen Bernardy
Opdrachtgever
Paul van den Acker, Geordy Bloem
Film/Productiemaatschappij
Comrad- Max Porcelijn, Robert Nan
Editor
The Ambassadors- Annelien Wijnbergen
RTV-producer
Marleen Reen
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Louwman & Parqui BV
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Launched Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

De CT 200h is een volledig nieuw model in een segment waar Lexus niet eerder actief in is. De belangrijkste doelstelling van de campagne is modelbekendheid. En aangezien de auto pas 1 maart bij de dealer te zien is, moet de campagne ook aanzetten tot online oriëntatie.

Doelgroep

Met de CT 200h richt Lexus zich op een voor het merk nieuwe, fors jongere groep: young professionals. Bij deze groep zijn met name de BMW 1 serie, Audi A3 en Volvo C30 populair.

Strategie/Concept

Een product dat er nog niet is, heeft soms nog meer aantrekkingskracht dan een product dat er wel is. Lexus besluit de nieuwe CT 200h daarom te positioneren als een begeerlijke auto die een onvermijdelijk succes wordt. Met het thema "Tergend dichtbij" telt Lexus af naar 1 maart en speelt de campagne in op het bekende onrustige gevoel dat je niet kunt wachten op iets dat je heel graag wilt hebben.

Media- en middelenstrategie

Een combinatie van impactvolle massamedia, 1-op-1 communicatie en een uitgekiende inzet van PR en Social Media. Met het zwaartepunt voorafgaand aan 1 maart, in plaats van het gebruikelijke campagne voeren als de auto in de showroom staat. In tv-commercials zien we een vader, een vrouwelijke manager en een advocaat die nauwelijks kunnen wachten tot 1 maart. Speciale "wachtverzachter" mailings sporen eerste kopers en prospects aan om hun hunkering via social media met anderen te delen. Persberichten over de almaar stijgende verkoopcijfers zetten een succesvol beeld neer, wat leidt tot extra begeerlijkheid. Megamasten, online en POSM tellen af tot 1 maart. Op 1 maart zelf verschijnt een selectie van tweets van de afgelopen maanden in een 1/1 dagblad advertentie. Lexus roept daarin op te twitteren hoe blij men is met de komst van de CT. Alle reacties verschijnen gedurende 24 uur direct op nu.nl. In de eerste twee weken van maart loopt de campagne door in TV, megamasten, online en POSM om duidelijk te maken dat de CT eindelijk in Nederland gearriveerd is.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen