Leven gaat voor

Leven gaat voor

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
DE NIERSTICHTING
Bureau
XXS AMSTERDAM
Jaar
2013
Paginanummer
348

Doelstelling

De Nierstichting wil op basis van een nieuwe merkpositionering laten zien dat het een sterke, innovatieve organisatie is die op daadkrachtige wijze haar ambities realiseert. En alles op alles zet, zodat mensen met een nierziekte in leven blijven en ook echt blijven leven. Daarnaast wil de Nierstichting de impact en urgentie van een nierziekte overbrengen.

Doelgroep

De campagne richt zich op het betrekken van huidige en nieuwe donateurs en vrijwilligers, patiënten, onderzoekers en professionals bij het waarmaken van de missie.

Concept

De Nierstichting is sterk verbonden met de uitvinder van het dialyseapparaat: professor Kolff. Alles wat hij deed, deed hij met passie en daadkracht. Dat is ook eigen aan de Nierstichting: passie voor leven en daadkracht om alles eruit te halen wat erin zit. Vanuit deze passie voor leven verbindt de Nierstichting zich met de samenleving en inspireert mensen om samen bij te dragen aan een beter leven voor nierpatiënten. De twee niertjes in het nieuwe logo symboliseren de verbondenheid met iedereen die het leven liefheeft en het feit dat geven bij leven een optie is, omdat je twee nieren hebt. Het thema 'Leven gaat voor' vat samen dat de Nierstichting alles op alles zet, zodat mensen met een nierziekte in leven blijven, en ook echt blijven léven! De campagne 'Waar leef jij voor?' toont dat leven en alles uit het leven halen niet vanzelfsprekend is voor nierpatiënten. En dat de Nierstichting dus nog genoeg heeft om voor te leven.

Media- en middelenstrategie

Ingezette middelen: tv, online, social media, events. Goede doelen moeten de stap zien te maken van 'simpele' fondsenwerving naar interactie met doelgroepen. Om met verschillende doelgroepen in dialoog te kunnen gaan, zijn vier conversatiethema's ontwikkeld: preventie (o.a. zout/medicatieveiligheid), orgaandonatie, levenskracht en levenslust, en innovatie (draagbare kunstnier/dialysetechnieken). Deze worden ingezet op relevante touchpoints. Zo staat in de commercial 'levenskracht' centraal en op de Magriet Winter Fair 'preventie'.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken