Lets make up for last year

Lets make up for last year

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
KRUIDVAT
Bureau
DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Jaar
2021
Paginanummer
70

Doelstelling

Corona maakte dat we veel minder de deur uit gingen - en de verkoop van cosmetica flink daalde. Nadat in de loop van de zomer veel maatregelen werden opgeheven, bleek dat de verkoop weer steeg - behalve van lippenstift. Hoe zorgt Kruidvat dat ook de omzet van lippenstift weer stijgt?

Doelgroep

Vrouwen van alle leeftijden.

Merkomschrijving

De purpose van Kruidvat is dat mooi, gezond en goed voelen toegankelijk moet zijn voor iedereen.

Concept

Data toonde aan dat vrouwen tijdens corona weinig lippenstift droegen vanwege mondkapjes. Toen dan ook bekend werd gemaakt dat deze eindelijk af mochten, was er geen tijd te verliezen. Binnen 72 uur werd een campagne ontwikkeld die inspeelde op hét moment waar zo velen naar uitkeken. Met #letsmakeupforlastyear werden alle Nederlandse vrouwen opgeroepen hun mooiste gestifte glimlach weer te tonen. En die lippenstift haal je natuurlijk - heel voordelig - bij Kruidvat.

Media- en middelenstrategie

De campagne ging live op 26 juni; hét moment dat de mondkapjes af mochten. Dankzij een slimme combi van social videos, influencers en DOOH werd kostenefficiënt snel bereik gerealiseerd, wat leidde tot een recordomzet - hoger dan pre-corona.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken