Let the shoe do the talking

K-Swiss / LEMZ

award
Winnaar 2006

Bekijk deze campagne op pagina 196 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
K-Swiss
Titel
K-Swiss Stripe Shifter
Bureau
LEMZ
Account
Jack Gnodde
Copy
Johan Eleveld
Art
Kiona de Vries, Peter de Lange
Strateeg
Mark Woerde, Tim Claassen
Opdrachtgever
Edward Knol, Mark van der Wal
Film/Productiemaatschappij
Studio Micha Klein
Editor
Studio Micha Klein
Muziek
Studio Micha Klein
RTV-producer
Studio Micha Klein
Illustraties
Frank Borsboom
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van K-Swiss
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LEMZ
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Durables
Meer Durables winnaars

Durables

Doelstelling

Creëer een hype rond de introductie van de K-Swiss Stripe Shifter in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.

Doelgroep

Jongeren, 18-24 jaar. Een generatie die wordt aangeduid als Generation C (Content), met een sterke behoefte aan expressie en communicatie.

Strategie/Concept

Voor de Stripe Shifter campagne is een extra functie toegevoegd, die aansluit op de communicatiebehoefte van de doelgroep. Bij de Stripe Shifter draait alles om de 5 strepen aan de zijkant van de schoen. Door een schuifsysteem is de kleur en hoogte van elke streep te veranderen. Hierdoor ontstaan unieke combinaties. Door een persoonlijke boodschap te koppelen aan elke combinatie ontstaat een nieuwe taal met verschillende codes. Erg handig als je iets te melden hebt dat je eigenlijk niet kan of wil uitspreken.

Media- en middelenstrategie

Met de Stripe Shifter is een nieuwe taal geboren waar iedereen aan kan bijdragen. In een PR offensief worden influentials in de media als eerste uitgenodigd voor een preview en een bijdrage aan de taal. Op grote schaal wordt de pratende schoen en zijn taal vervolgens in online advertising, televisie- en radiocommercials geïntroduceerd aan de hand van 5 universele codes (I’m single, Peace, Want 2 Play?, Respect en I’m in love). Iedereen kan zijn eigen persoonlijke combinatie met betekenis claimen op landenspecifieke websites als www.k-swiss.nl. Om de taal echt tot leven te wekken worden de unieke codes met het grote publiek gedeeld in de grootste kranten van Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Ook worden alle codes verzameld en gebundeld op een digitale Wall of Fame. Op de officiële lanceerdatum van de schoen is er in elke Foot Locker een lokale winnaar, wiens boodschap en schoen in de etalage klaar staat om (uit)gedragen te worden. De website is te bekijken op www.ingezondenwerk.nl/shoe.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen