Campagne is gebouwd op 3 pijlers: inspiratie, activatie, confrontatie.
Appelmoes wordt door veel mensen onterecht gepercipieerd als maaltijdcomponent met beperkte mogelijkheden. Daarom inspireren we Nederland door te laten zien dat er naast appelmoes met kip en friet nog veel meer heerlijke maaltijden bestaan met appelmoes. Ilse DeLange − de sympathieke zangeres − biedt aansluiting bij gezinnen met kinderen. Ilse staat muzikaal voor veelzijdigheid. Met 6 verschillende Ilse's en een kleine Ilse in de hoofdrol brachten we op een originele manier de veelzijdigheid van HAK Appelmoes voor het voetlicht.
Om de dagelijkse routine te doorbreken is naast de inspiratiecampagne de activatiecampagne Woensdag-HAK-dag ontwikkeld, waarmee we inbreken op de wekelijkse maaltijdroutine.
Op de winkelvloer zoeken we de confrontatie op. In samenwerking met verschillende retailers zetten we HAK Appelmoes samen met andere maaltijdcomponenten (vlees, aardappelen, etc.) bij elkaar om het voor de consument nog makkelijker te maken.