Legends of Gaming

Legends of Gaming

Categorie
Durables
Adverteerder
SAMSUNG
Bureau
Endemol Shine Nederland
Jaar
2016
Paginanummer
210

Nominatie 2016

Doelstelling

Samsung wil haar positie verbeteren in de 'evoked-set' bij 16-24 jarigen. Concreet: Imagoverbetering: op het gebied van 'perceptie' en 'trots' stijging realiseren, positieve stijging op 'proud to own' en 'voor jongeren aansprekend'.

Doelgroep

Young Millenials - 16-24

Concept

We introduceerden Legends of Gaming, een online platform dat midden in doelgroep staat, vol gaming, humor en entertainment. Op dit platform laten de 'Legends' met passie en entertainment hun skills zien in spectaculaire battles en challenges in verschillende games. Door middel van relevante productintegratie in dit epische game toernooi kan Samsung op zeer entertainende wijze laten zien waar zij voor staan en tegelijkertijd hun producten etaleren.

Media- en middelenstrategie

Deze doelgroep bereik je niet met traditionele advertising. Ook 'zendtijd' inkopen op social media is niet altijd effectief/geloofwaardig. Met Legends of Gaming hebben we een social platform geïntroduceerd waarmee 100% organisch (geloofwaardig) bereik midden in de doelgroep hebben gecreëerd én waarin we de waardes en producten van Samsung naar voren hebben kunnen brengen. De resultaten spreken voor zich. Meer dan 16 miljoen organische views, and counting. Meer dan 225K YouTube subscribers. Meer dan 650K likes. En ruimschootse significante stijging op alle brand-parameters.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken