Lees zelf het nieuwe FD.

Lees zelf het nieuwe FD.

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Het Financieele Dagblad, FD Mediagroep
Bureau
LG&F
Jaar
2007
Paginanummer
542

Doelstelling

Inroduceer het vernieuwde Financieele Dagblad. Zorg dat de trouwe lezersgroep behouden blijft en activeer een nieuwe, bredere doelgroep om het nieuwe FD te proberen.

Doelgroep

Ondernemende werkende mensen met ambitie, hoger opgeleid, mobiel, beslissers, zowel zakelijk als prive.

Concept

De uiterlijke en inhoudelijke vernieuwing van een autoriteit als het Financieele Dagblad was dermate rigoreus dat iedereen er een mening over zou gaan hebben. In plaats van het afwachten van de lawine aan meningen, bood FD ze een podium. Positieve en kritische reacties van bekende FD-lezers werden openlijk gedeeld met heel Nederland, gevolgd door de uitnodiging om zelf ook een mening te vormen over het nieuwe FD.

Media- en middelenstrategie

Met outdoor en dagbladadvertenties werd de vernieuwde krant onder de aandacht gebracht van mensen die het FD normaalgesproken links zouden laten liggen. Zo werd een nieuwe, bredere doelgroep bereikt. Door middel van online banners werd de aanvraag van een proefexemplaar makkelijk gemaakt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken