Lees zelf het nieuwe FD.

Het Financieele Dagblad, FD Mediagroep / LG&F

Bekijk deze campagne op pagina 542 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
Het Financieele Dagblad, FD Mediagroep
Titel
Krant
Bureau
LG&F
Account
Yolanda Rottschafer
Copy
Joeri Jansen, Allard Jaspars
Art
Joeri Jansen
Strateeg
Marieke van den Berg
Opdrachtgever
Antoinette de Ridder, Ingrid Spierts.
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Het Financieele Dagblad, FD Mediagroep
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LG&F
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Vrije Tijd
Meer Vrije Tijd inzendingen

Vrije Tijd

Doelstelling

Inroduceer het vernieuwde Financieele Dagblad. Zorg dat de trouwe lezersgroep behouden blijft en activeer een nieuwe, bredere doelgroep om het nieuwe FD te proberen.

Doelgroep

Ondernemende werkende mensen met ambitie, hoger opgeleid, mobiel, beslissers, zowel zakelijk als prive.

Strategie/Concept

De uiterlijke en inhoudelijke vernieuwing van een autoriteit als het Financieele Dagblad was dermate rigoreus dat iedereen er een mening over zou gaan hebben. In plaats van het afwachten van de lawine aan meningen, bood FD ze een podium. Positieve en kritische reacties van bekende FD-lezers werden openlijk gedeeld met heel Nederland, gevolgd door de uitnodiging om zelf ook een mening te vormen over het nieuwe FD.

Media- en middelenstrategie

Met outdoor en dagbladadvertenties werd de vernieuwde krant onder de aandacht gebracht van mensen die het FD normaalgesproken links zouden laten liggen. Zo werd een nieuwe, bredere doelgroep bereikt. Door middel van online banners werd de aanvraag van een proefexemplaar makkelijk gemaakt.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen