Voor moeders staat het boerenleven voor puur, no-nonsense, gezond, ongecompliceerd: de basis. Zij werden groot met melk, boterhammen en de gestampte pot. Hun kids zijn daar wat verder van af geraakt. Vers vinden ze minder aantrekkelijk en lekker. Minder weten leidt zo tot minder gevarieerd eten. Wel bezit de boerderij een grote aantrekkingskracht voor hun. Als fantasievol speelgoed op tafel, eerste ontmoeting met dieren op de kinderboerderij of onbezorgde plek om lekker te vies worden in de wei. Ze staan open voor meer kennis als je ze weet te prikkelen met leuke weetjes en ervaringen en met een aantrekkelijk spaarpremium.
Campagne thema is 'leef het boer'nleven'. Kern zijn de duurzame 3D-uitdrukpremiums waarmee kinderen hun eigen boerderij bouwen. Ieder premium staat voor een gewas, dier, item of mens op de boerderij. Altijd voorzien van een informatief, grappig weetje en doe opdrachtjes. Zo kunnen kids zich inlezen en inleven en ervaren wat er komt kijken bij het kweken en verzorgen van alles wat groeit en bloeit. De optimistische, speelse toon moet vooral kinderen aanspreken. Het laagdrempelige en simpele karakter moet de penetratie borgen. De 'Doe als een boer-Dag', waarbij onze boeren hun akkers en stallen een dagje openstellen voor alle boertjes en boerinnetjes van Nederland is het klapstuk. Daar hebben ze de dag van hun boer'nleven!