LeasePlan What’s next

LeasePlan What’s next

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
LEASEPLAN CORPORATION
Bureau
Etcetera & Red Urban
Jaar
2017
Paginanummer
50

Doelstelling

In- en extern lanceren van de brand promise "What's next?" bij stakeholders en positioneren van LeasePlan als dé innovatieve dienstverlener op het gebied van mobiliteit. Vanuit de business moet de campagne een maximaal aantal meetings met klanten opleveren (360 Formula) en verkoop van Click & Drive deals genereren.

Doelgroep

De campagne richt zicht primair op een brede (zakelijke) doelgroep: van multinationals tot aan het midden- en kleinbedrijf. Van CEO's en fleetmanagers tot de kleine zelfstandigen. Secundair zijn de 7K wereldwijde medewerkers, partners, investeerders en berijders belangrijke doelgroepen.

Merkomschrijving

De wereld van mobiliteit ontwikkelt zich razendsnel. Van "een auto hebben" naar "car as a service". Van diesel naar hybride / EV. Van zelf rijden naar zelfrijdende auto's. In deze dynamische wereld is het LeasePlan's ambitie om te weten "what's next" in mobiliteit. En daarmee klanten verder te helpen in de mobiliteitsvraagstukken van vandaag en morgen.

Concept

Met de nieuwe brand promise "What's next?" laat LeasePlan zien proactief om te gaan met de laatste ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit, zoals "ride sharing & hailing", elektrische auto's en zelfrijdende auto's en deze aan te bieden aan haar klanten: "any car, anytime, anywhere". De Hollywood-style film met "car celebrity" Richard Hammond vormt het hart van de "digital first" campagne.

Media- en middelenstrategie

Alle klanten en medewerkers worden via een personalized eDM en videoprogramma een-op-een benaderd. Richard Hammond nodigt ontvangers persoonlijk uit om te ontdekken "what's next" voor hun mobiliteit en wagenpark. In het follow- up programma worden klanten en prospects benaderd met een relevante propositie, zoals Switch, Click & Drive (preconfigured auto's) of 360 Formula, waarmee LeasePlan kijkt naar de totale eigendomskosten van een vloot, de sustainability footprint en medewerkerstevredenheid en veiligheid. Deze unieke propositie wordt via een bijzondere 360/VR presentatie met klanten gedeeld. De "What's next?" merkcampagne wordt massamediaal ondersteund met programmatic display en social media, BNR Radio, dagbladen en outdoor in het financiële hart van Amsterdam en op Schiphol. Om medewerkers te betrekken bij de herpositionering wordt een wereldwijd intern programma uitgerold.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken