LeasePlan What’s next

LeasePlan What’s next

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
LEASEPLAN CORPORATION
Bureau
Etcetera & Red Urban
Jaar
2017
Paginanummer
78

Nominatie 2017

Doelstelling

Op grootse wijze lanceren van de nieuwe brand promise "What's next?" bij interne en externe stakeholders en positioneren van LeasePlan als dé innovatieve dienstverlener op het gebied van mobiliteit.

Doelgroep

De campagne richt zich primair op een brede (zakelijke) doelgroep: van multinationals tot aan het midden- en kleinbedrijf. Van CEO's en fleetmanagers tot de kleine zelfstandigen. Secundair zijn de 7.000 wereldwijde medewerkers, business partners, investeerders en leaserijders belangrijke doelgroepen.

Merkomschrijving

De wereld van mobiliteit ontwikkelt zich razendsnel. Van "een auto hebben" naar "car as a service". Van diesel naar hybride en EV. Van zelf rijden naar zelfrijdende auto's. In deze dynamische wereld is het LeasePlan's ambitie om te weten "what's next" in mobiliteit. En daarmee klanten verder te helpen in de mobiliteitsvraagstukken van vandaag en morgen.

Concept

Met de nieuwe brand promise "What's next?" laat LeasePlan zien proactief om te gaan met de laatste ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit, zoals "ride sharing & hailing", elektrische auto's en zelfrijdende auto's en deze aan te bieden aan haar klanten: "any car, anytime, anywhere". De Hollywood-style film met "car celebrity" Richard Hammond vormt het hart van een grootse wereldwijde "digital first" campagne.

Media- en middelenstrategie

Wereldwijd worden alle klanten en medewerkers via een personalized eDM en videoprogramma een-op-een benaderd. Naam, bedrijfsnaam en adres van de ontvanger zijn verwerkt in de video met Richard Hammond, waarin hij de ontvanger persoonlijk uitnodigt om te ontdekken 'what's next' voor hun mobiliteit en wagenpark. De 'What's next?' campagne wordt massamediaal ondersteund met homepage take overs op nrc.nl en fd.nl, programmatic display en social media in de zakelijke doelgroep, BNR Radio, een opvallende advertorial in het Financieel Dagblad en outdoor in het financiële hart van Amsterdam en op Schiphol. Om medewerkers mee te nemen in de herpositionering wordt een wereldwijd programma uitgerold. De campagne wordt intern gelanceerd tijdens lokale townhalls. Het gedachtegoed achter de positionering wordt verduidelijkt via verschillende interne media. Tenslotte worden medewerkers die reeds gewenst gedrag vertonen, geëerd als "Accelerator of What's next".
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken