Lay’s Iconic Restaurant

Lay’s Iconic Restaurant

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
LAY’S (PEPSICO)
Bureau
Fitzroy
Jaar
2021
Paginanummer
390

Nominatie 2021

Doelstelling

In 2021 introduceert Lay’s drie nieuwe iconische smaken: KFC® Original Recipe Chicken, Subway® Teriyaki en Pizza Hut™ Margherita. Tasting is believing, maar door Covid was sampling bijna onmogelijk. Dus hoe breng je nieuwe smaken op een slimme manier toch aan de man?

Doelgroep

Alle zoute snackers

Merkomschrijving

De purpose van Lay’s: to fill the world with joy for everyone. Met nieuwe smaken inspireren we om te blijven genieten

Concept

We introduceerden het Lay’s Iconic Restaurant. Exclusief via het UberEats platform. Plaats je bestelling en de nieuwe smaken werden bezorgd in de verpakking van de originele gerechten: de KFC® bucket, de Subway® wrapper en de Pizza Hut™ pizza doos. Een ultieme restaurantervaring in je eigen huis met Lay’s

Media- en middelenstrategie

Het Lay’s Iconic Restaurant werd een groot succes! Als nieuw restaurant kwam het op de hoofdpagina van UberEats te staan. Lokale influencers en PR hielpen om de boodschap verder te verspreiden. Voor de riders installeerden we Subway®, KFC® en Pizza Hut™ logo’s op het gebouw. Dit resulteerde in vele shares op social door zowel consumenten als riders. Binnen twee dagen was alles uitverkocht!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken