Voor het eerst startte we een campagne vóórdat de smaken op het schap lagen. Op social en in OOH teaseden we de lancering. Mensen maakten kans op 1 van de 1000 eerste zakken. We kregen ruim 34.000 aanmeldingen in minder dan een week!
Vervolgens lanceerden we groots de campagne. TV, online video, outdoor, social en display bouwden snel bekendheid op. PR en influencers wakkerden de buzz verder aan. Niemand kon onze smaken missen in de winkel én in de partnerrestaurants, waar we voor de allereerste keer Lay's verkochten! We openden zelfs ons eigen restaurant op UberEats: de 3 smaken gratis bezorgd in de verpakking van de originele gerechten. De nieuwe smaken waren een instant succes: de fabriek kon de vraag niet aan en chips werden zelfs doorverkocht op eBay.
Tot slot kon er worden gestemd welke smaak in het schap moest blijven. We onthulden de winnende iconische smaak met een net zo iconisch fashion item voor de fysieke én virtuele wereld: De Lay’s Crispy Puffer Jacket. De allereerste jas gemaakt van resterende chipszakken en gevuld met echte chips! Alles telde op tot een enorm succes: Lay's Iconic Restaurant Flavours is de succesvolste Lay’s lancering van het afgelopen decennium!