Lay’s Crunchfunding – Zomerhit met Nielson

Lay’s Crunchfunding – Zomerhit met Nielson

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
PEPSICO
Bureau
LikeFriends
Jaar
2015
Paginanummer
431

Doelstelling

Breng de Lay's brand purpose ''Embrace Enjoyment" online tot leven. Belangrijk hierbij is dat fans zich via social media betrokken voelen bij het merk en content kunnen bekijken en delen. Dit met als doel de user engagement te verhogen en (nog) meer plezier om het merk creëren.

Doelgroep

M/V, 16 tot 34 jaar

Concept

Als knipoog naar de 'crowdfunding'-community bood Lay's Crunchfunding fans de mogelijkheid om samen de Lay's Zomerhit te produceren. Singer-songwriter Nielson hielp met de melodie, waarna de fans het nummer helemaal zelf produceerden. Via Facebook kon iedereen meedoen, ook de minder muzikale fans, door te stemmen en ideëen in te dienen. Het resultaat is het crowd-sourced nummer 'Zomerkriebels', te beluisteren op Spotify en iTunes.

Media- en middelenstrategie

Door gerichte ondersteuning op Facebook en YouTube creëerden we samen met het core Lay's publiek content die geserveerd kon worden aan een bredere doelgroep. Deze strategie maximaliseerde de potentie van elke doelgroep.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken