Lang Leve Thuis

ESSENT / Etcetera

Nominatie 2018

Bekijk deze campagne op pagina 186 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ESSENT
Bureau
Etcetera
Account
Etcetera, SuperHeroes & Searchresult
Copy
Etcetera, SuperHeroes & Searchresult
Art
Etcetera, SuperHeroes & Searchresult
Strateeg
Etcetera, SuperHeroes & Searchresult
Opdrachtgever
Mark van Zon, Albert de Koning, Saskia Kramer, Annelien Munsters, Marleen Koelman, Noortje Krakers
Film/Productiemaatschappij
Holy Fools, Mattias Schut
Muziek
Leef (André Hazes)
RTV-producer
Marieke Prette
Fotografie
Marc van Oene, Ivo de Bruijn
In samenwerking met
SuperHeroes, Searchresult, MediaCom
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ESSENT
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Etcetera
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Het doel van de herpositionering is Essent neer te zetten als de nummer 1 dienstverlener in nieuwe energieoplossingen, zodat nieuwe klanten worden aangetrokken en huidige worden behouden.

Doelgroep

De campagne richt zich op gewone, nuchtere Nederlanders. Essent is er dus eigenlijk voor iedereen. Mensen die gebruik willen maken van nieuwe mogelijkheden en technologie in huis, maar niet altijd weten hoe ze daar op een goede manier gevolg aan kunnen geven. Deze 'Comfort Seekers' kunnen hierbij wel een helpende hand gebruiken.

Strategie/Concept

Om onderscheid te maken en op te vallen ten opzichte van andere energieleveranciers is BN'er André Hazes de hoofdpersoon in de nieuwe campagne van Essent. André is een energieke familieman die door de doelgroep van Essent sympathiek wordt gevonden. Als voorbeeldklant spreekt hij iedere Nederlander op een positieve en speelse manier aan. Via zijn thuis, met Monique, zoontje, hond en buren, laat André zien wat voor iedereen de relevantie en toepasbaarheid is van de supersimpel te bedienen energieoplossingen van Essent.

Media- en middelenstrategie

Op de SEE-laag wordt de merkbelofte gelanceerd met een merkfilm. Deze wordt gedurende het jaar afgewisseld met specifieke product content. Op de THINK-laag gaan korte, online video's in op de drempels die klanten ervaren bij het toepassen van nieuwe technieken. In de DO-laag van de campagne zorgt 'smart retargeting' voor conversie.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen