Lancering FOX War of the Worlds

Lancering FOX War of the Worlds

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
FOX NETWORKS
Bureau
TRIANGLE PR
Jaar
2019
Paginanummer
404

Doelstelling

Op een impactvolle en spraakmakende manier awareness, engagement en video views genereren voor de nieuwe serie van FOX; War of the Worlds

Doelgroep

Nederlanders (25-44 jaar) die graag series en films kijken en 'pay tv' bezitten

Merkomschrijving

De nieuwe serie van FOX, War of the Worlds, is gebaseerd op de klassieke roman van H.G. Wells uit 1898, maar vertaald naar een moderne en spannende thriller. De veelbelovende cast overleeft de aanval en blijft achter in een angstaanjagende, verlaten wereld. Emotioneel, cinematografisch en in karakter geworteld, is de serie een unieke combinatie van menselijk drama en de beste sciencefiction.

Concept

WOTW verschilt van alle buitenaardse invasieverhalen die we ooit eerder hebben gezien. Het is dichtbij huis, realistisch, hedendaags en herkenbaar. Deze campagne is geïnspireerd op Orson Welles spraakmakende War of the Worlds radio hoorspel uit 1938. Het activeert de nieuwsgierigheid van de doelgroep en zorgt voor awareness door mensen bloot te stellen aan diverse mysterieuze gebeurtenissen en dilemma's, vergelijkbaar met die uit de serie. Eerst als teasers/viral, daarna branded.

Media- en middelenstrategie

Een week voor de TV-release van de serie begon de campagne met een reeks mysterieuze gebeurtenissen. Zo werd er op verschillende plekken een indringend geluid gehoord en was er een bizarre lucht te zien boven het Museumplein en de Johan Cruijff ArenA in Amsterdam. Tevens verstoorden de effecten commercials op TV, online en radio, werden de waarnemingen gerapporteerd door influencers & media, en 'saboteerden' ze de 9292 OV-app. Ook werd een andere scene uit de serie nagebootst door een onbekend object te laten landen op het Museumplein in onze hoofdstad. Dit werd opgepakt in de media en op social media werd gesproken over complottheorieën en HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program). Uiteindelijk werd duidelijk gemaakt dat het om een campagne van FOX ging, ter lancering van War of the Worlds, en volgden er diverse PR activiteiten, waaronder een pers screening en influencercampagne. Het WOTW Instagram-filter en de OOH- en online campagne maakten de 360 campagne compleet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken