LAATSTE HYPOTHEKENCAMPAGNES DE POSTBANK EN ING BANK

LAATSTE HYPOTHEKENCAMPAGNES DE POSTBANK EN ING BANK

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
De Postbank en ING Bank
Bureau
Leukwerkt Worldwide
Jaar
2008
Paginanummer
178

Doelstelling

De klanten van ING Bank en de Postbank weten dat deze banken in 2009 samengaan. Op dit moment opereren ze voor het laatst allebei nog ‘zelfstandig’. Zorg ervoor dat beide banken in hun campagnes naar elkaar toe bewegen, naar een gezamenlijke toekomst. Maar in de huidige moeilijke hypotheken-markt moeten voor beide banken afzonderlijk ook de nodige leads op eigen kracht worden binnengehaald.

Doelgroep

Alle huizenkopers. Waarbij de Postbankdoelgroep meer voordeel en zekerheid georiënteerd is en de ING Bank doelgroep meer eisen stelt aan deskundigheid en persoonlijk advies. Beide groepen komen erachter dat het in de huidige huizenmarkt erg moeilijk is om een 1e huis te kopen dat aan je wensen tegemoet komt.

Concept

De eerste stappen naar een gezamenlijke toekomst worden gezet door vanuit eenzelfde visie t.a.v. hypotheken en de huizenmarkt te opereren. ING Bank en de Postbank gaan het de Nederlandse huizenkoper mogelijk maken het huis te kopen dat men wil. Door goed persoonlijk advies en korting op de maandlasten. De Postbank meer gefocust op starters en het mogelijk maken om een huis te kopen. ING Bank legt de nadruk juist meer op het persoonlijk advies. Naast de gezamenlijke visie en een aanbod, wordt ook een campagnevorm gekozen die duidelijk bij elkaar hoort. Door de metafoor van een kasteel (‘My home is my castle’) te kiezen worden de camp. ook in beeld naar elkaar toegebracht. De Postbank met het Muiderslot als onneembare vesting en ING Bank met Kasteel Haarzuilens als droomkasteel. De verbinding van de twee merken wordt nog eens extra versterkt doordat de bekende advertising properties over en weer opduiken. De oranje leeuw bij de Postbank. De blauwe leeuw, Ellen en Jan Mulder bij ING. Geïntegreerde communicatie op merkoverstijgend niveau.

Media- en middelenstrategie

De camp. voor de beide banken werden gevolgtijdelijk ingezet. Zo waren de kastelen 14 weken lang aanwezig op de Ned. huizenmarkt. Niet alleen op TV, radio, print en outdoor (spectaculairs), maar ook p.o.s. in de kantoren van beide banken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken