Met de vraag 'laat jij je jongen, genoeg jongen zijn?' wordt de aftrap gegeven van de campagne die ertoe leidt dat SIRE 2 weken lang het nieuws domineert. Dit wordt en masse opgepikt door nieuwsmedia en social media. De inzet van experts zorgt voor meer nuance op het onderwerp. Zowel voor- als tegenstanders komen aan het woord. Dit voedt de discussie verder. Met name Twitter draagt bij aan de discussie. TVC, radio en bioscoop leveren bereik, print en digital verdieping.
Om de doelgroep te activeren en jongens letterlijk de ruimte te geven, hebben we een 'onverwoestbare jeans' geproduceerd. Een broek die het leren door te proberen stimuleert. Deze jeans is gemaakt van het revolutionaire Dyneema® (Ultra-high-molecular-weight polyethylene) en is onverwoestbaar. De broek staat symbool voor de campagne en stimuleert het jongensgedrag: jongens mogen fysiek zijn en hun grenzen opzoeken om zo te worden wie ze willen zijn. Opvoeders gaan en masse naar de website om de onverwoestbare broek te winnen. Hier werd aan de hand van voorbeelden getest in welke mate zij jongens beperken in hun jongensgedrag. Tot op heden zijn er nog geen kapotte jeans geretourneerd.