Laat je telefoon lekker zitten

Laat je telefoon lekker zitten

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN INFRASTRUCTUUR EN WATERSTAAT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2019
Paginanummer
237

Doelstelling

Informeer fietsers over het nieuwe verbod van het vasthouden van een mobieltje op de fiets. Communiceer ook de boete van 95 euro die hiervoor geldt.

Doelgroep

Iedereen die regelmatig fietst: van scholieren tot mensen die naar werk fietsen.

Merkomschrijving

MONO staat voor ongestoord onderweg en bevestigt de sociale norm: als je deelneemt aan het verkeer, houd je niet je mobiele telefoon in de hand.

Concept

We informeren mensen over de boete én sporen direct aan tot het juiste gedrag. In een opvallende serie van diverse achterwerken tonen we het goede voorbeeld en bieden we een concreet handelingsperspectief: "Laat je telefoon lekker zitten".

Media- en middelenstrategie

Om de doelgroep effectief en impactvol te bereiken, zetten we een zeer intensieve outdoorcampagne rondom fietspaden en -stallingen in, aangevuld met online banners. We trappen de campagne vervolgens af met een PR kick-off waarbij Minister Cora van Nieuwenhuizen de broek (met opvallende achterzak) uit de campagne draagt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken