Laat je niet afleiden

Laat je niet afleiden

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Ministerie van Verkeer en Waterstaat
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2010
Paginanummer
391

Nominatie 2010

Doelstelling

Verantwoord rijgedrag stimuleren door duidelijk te maken dat bellen (ook handsfree) en navigatieapparatuur instellen je aandacht van het verkeer afleiden.

Doelgroep

Alle automobilisten in het bezit van een mobiele telefoon en/of navigatieapparatuur (kortom vrijwel alle automobilisten).

Concept

De campagneuitingen verbeelden letterlijk dat het voeren van een telefoongesprek of intypen van een adres het zicht op de weg en het overige verkeer hindert.

Media- en middelenstrategie

De middelen waarmee we de automobilist op het moment van het rijden kunnen bereiken, zoals radio, posters langs de weg en matrixborden, vormen de kern van de campagne. Op de site en in banners komt de afleiding nog letterlijk tot leven d.m.v. een filmpje.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken