Laat de leeuw in je los

Unilever Nederland / Lowe en Draft

Bekijk deze campagne op pagina 270 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Unilever Nederland
Titel
Rexona for Men
Bureau
Lowe en Draft
Account
Charles Borremans, Patricia Snabilie, Willemijn Sneep, Janine Vermelfoort, Edgar Kuipers
Copy
Daniël te Lindert
Art
Robin Blitzblum, Wendy Deun
Strateeg
Charles Borremans, Robin Blitzblum, Marc Leurs
Opdrachtgever
Unilever Nederland
Film/Productiemaatschappij
Eigen productie RTV Lowe
Editor
Condor
Muziek
Adaptie muziek
RTV-producer
Peter Burger
Illustraties
Eelco van den Berg (vlag)
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Unilever Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe en Draft
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Verhoging brand awareness, welke moet leiden tot een versterking van de marktpositie en propositie van Rexona for Men.

Doelgroep

Mannen, 20 - 45 jaar.

Strategie/Concept

‘Mannen gaan los!’ Dit gegeven was de basis voor een internationale tv-commercial voor Rexona for Men - genaamd ‘Fanimals’- maar ook voor de nationale doorvertaling in een activeringsplatform, t.b.v. de Olympische Winterspelen en het WK voetbal. Overkoepelend thema hiervan: ‘Nederland durf te juichen’. De instrumentele effectiviteit van Rexona stelt je immers in staat om helemaal los te gaan tijdens spannende sportmomenten. Specifiek voor het WK voetbal werd in het kader hiervan de ‘Laat de leeuw in je los’-campagne ontwikkeld met hierin de ‘Brulbox’. In deze ‘kooi met camera’- aanwezig op een groot aantal evenementen - kon je jouw beste brul laten horen om Oranje te ondersteunen. Dit resulteerde in online filmpjes, waarvan het publiek de besten koos. Deze waren tijdens het WK op tv te zien.

Media- en middelenstrategie

Events (i.s.m. Bananas), online (i.s.m. Suntzu), promoties en tv.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen