Laat de dag maar komen!

Laat de dag maar komen!

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
SP!TS
Bureau
KOKORO Amsterdam
Jaar
2013
Paginanummer
444

Doelstelling

Duidelijker onderscheid tussen de gratis dagbladen Sp!ts en Metro. Merkvoorkeur creëren door te laten zien waar Sp!ts voor staat. Positief kritisch en prikkelend. Lezers kiezen nu een titel die het beste bij hun leefstijl en interesses past.

Doelgroep

Sp!ts richt zich op mensen die jong en optimistisch in het leven staan, een mainstream doelgroep in de leeftijd van 18 tot 44 jaar.

Concept

'Laat de dag maar komen' is een uitnodiging om de positieve kant van dingen te zien. Juist in de ochtend, als het leven af en toe wat zwaar lijkt, wil Sp!ts haar lezers een goed gevoel geven. En als je de dag positief start, dan heb je daar de rest van de dag profijt van. De campagne is vooral vrolijk. De commercial toont hoe het glas halfvol óf halfleeg kan zijn. De catchy song 'Laat de dag maar komen' van Lucky Fonz III blijft in het hoofd hangen en kreeg veel positieve reacties op social media.

Media- en middelenstrategie

Televisie en radio, advertenties in eigen media en Boomerang kaarten.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken