L.A.A.F.

L.A.A.F.

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Stichting Consument & Veiligheid
Bureau
Selmore
Jaar
2007
Paginanummer
416

Winnaar 2007

Doelstelling

De campagne moet een moeilijk bereikbare doelgroep wijzen op de moeilijkheidsgraad van veilig afsteken van vuurwerk.

Doelgroep

Mannen tussen de 13 en 40 jaar, focus op jongens tussen 15 en 19 (79% van de slachtoffers is man).

Concept

Siervuurwerk veroorzaakt ieder jaar het grootste aantal ongelukken tijdens de jaarwisseling. De kracht van siervuurwerk wordt vaak onderschat, terwijl siervuurwerk een krachtig explosief is. De campagne dramatiseert deze onvermoede gevaren. Op televisie maken we de vergelijking met oorlogsbeelden. Online hebben we gekozen voor een fictieve groep vrijheidsstrijders die ogenschijnlijk onschuldig siervuurwerk gebruikt als zware explosieven.

Media- en middelenstrategie

Gezien de korte campagnetijd, worden de tv-commercials met een hoge mediadruk ingezet. Daarnaast worden 4 virals geseed. Om een zo groot mogelijk jongerenpubliek te bereiken, hebben we tegelijkertijd alle grote fun-, marketing- en videoblogs en communities benaderd Zo had iedereen ‘de primeur’ in de tweede week van december.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken