#Kweetnie

#Kweetnie

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
MINISTERIE VAN VOLKSGEZONDHEID, WELZIJN EN SPORT
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2019
Paginanummer
241

Nominatie 2019

Doelstelling

Het taboe doorbreken om te praten over twijfels omtrent seksuele oriëntatie in het kader van suïcidepreventie.

Doelgroep

Jongeren (12-21 jaar) die twijfels hebben over hun seksuele oriëntatie. Secundair hun ouders.

Merkomschrijving

LHBTI-jongeren denken 4 tot 5 keer vaker aan suïcide dan hun heteroseksuele leeftijdsgenoten. Zij hebben vaak het gevoel er niet bij te horen, waardoor depressieve klachten kunnen ontstaan. Met #Kweetnie laten we zien dat het heel normaal is om te twijfelen. #Kweetnie sluit perfect aan op de taal die jongeren spreken en helpt hen om twijfels te bespreken.

Concept

Onder #Kweetnie plaatsten we op Instagram echte verhalen van onbekende en bekende jongeren over hun twijfels en hoe zij hiermee om zijn gegaan. Zo bewijzen we dat twijfelen heel normaal is, en geven we jongeren concrete handvatten om met twijfels om te gaan.

Media- en middelenstrategie

We delen korte video's op Instagram waarin jongeren hun verhaal vertellen, en maken deze verhalen luchtig met aansprekende animaties. Daarnaast organiseerden de aangesloten bekende jongeren een aantal keer een Q&A om in gesprek te gaan met hun volgers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken