Kwaliteit is groter dan ooit

DE PERSGROEP / Dawn

Bekijk deze campagne op pagina 128 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
DE PERSGROEP
Bureau
Dawn
Account
Anna Mars
Copy
David Snellenberg
Art
Ward Graumans, Reza Harek (Design)
Strateeg
Kees Kalk
Opdrachtgever
Thomas van Vessem, Suzanne Bank
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE PERSGROEP
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Dawn
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

Maak duidelijk dat De Persgroep met haar titels een leidende rol heeft in het Nederlandse medialandschap, zowel op inhoud als qua bereik. Dat De Persgroep staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en dat de Persgroep dé mediapartner is om communicatiedoelstellingen te realiseren.

Doelgroep

Adverteerders, media- en creatieve bureaus van Nederland; van grote nationale spelers tot lokale middenstand. Secundair ook de eigen en toekomstige medewerkers.

Strategie/Concept

We trapten af met een parodiërende video waarin Trump, Zuckerberg én Nixon bewijzen dat de werkelijkheid niet meer is wat het geweest is. Dit was de kick-off van een merkcampagne waarin we in woord en beeld stelling nemen vóór kwaliteit. En om te laten zien dat De Persgroep staat voor; echte mensen, echte media en echte resultaten.

Media- en middelenstrategie

De video is gelanceerd tijdens een eigen relatie-event met de top van adverterend Nederland, ingeleid door onze CEO. Vervolgens is deze ingezet getarget op postcodegebied bij mediabureaus via de eigen nieuwstitels. Verder maken we ons statement bij onze doelgroep via vaktitels (Adformatie, Marketing Tribune en Nederlands MediaNetwerk) en zetten we advertenties en display in voor employer branding, waarbij we natuurlijk ook onze eigen (publieks)titels actief inzetten. Tevens hingen we toiletreclame op bij alle mediabureaus met onze campagne. Met grote impact bestickerden we ons pand met onze boodschap van 18x90 meter. En voerden we onze nieuwe huisstijl door, door overal het nieuwe logo te plaatsen en notitieboekjes, voorzien van het nieuwe manifest, uit te delen onder alle redacties en medewerkers.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen