Kwaliteit is groter dan ooit

Kwaliteit is groter dan ooit

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
DE PERSGROEP
Bureau
Dawn
Jaar
2018
Paginanummer
128

Doelstelling

Maak duidelijk dat De Persgroep met haar titels een leidende rol heeft in het Nederlandse medialandschap, zowel op inhoud als qua bereik. Dat De Persgroep staat voor kwaliteit, betrouwbaarheid en dat de Persgroep dé mediapartner is om communicatiedoelstellingen te realiseren.

Doelgroep

Adverteerders, media- en creatieve bureaus van Nederland; van grote nationale spelers tot lokale middenstand. Secundair ook de eigen en toekomstige medewerkers.

Merkomschrijving

Even dachten we dat alles veranderd was, dat nieuwe media alles op zijn kop zouden gooien. Deels is dat waar, media zijn alomtegenwoordiger en persoonlijker dan ooit. Maar we ontdekken ook dat de wildgroei een zevenkoppig monster heeft opgeleverd. Snelheid en spektakel in het nieuws zijn belangrijker dan waarheidsvinding. Als adverteerder weet je dan niet meer waar je aan toe bent. In die onrust blijkt een oude wet weer superrelevant: kwaliteit is van alle tijden. Tussen alle pulp springt kwaliteit er altijd bovenuit. Bij De Persgroep hebben we dat altijd geweten, maar de wereld om ons heen was het even vergeten. En daar gaan we verandering in brengen.

Concept

We trapten af met een parodiërende video waarin Trump, Zuckerberg én Nixon bewijzen dat de werkelijkheid niet meer is wat het geweest is. Dit was de kick-off van een merkcampagne waarin we in woord en beeld stelling nemen vóór kwaliteit. En om te laten zien dat De Persgroep staat voor; echte mensen, echte media en echte resultaten.

Media- en middelenstrategie

De video is gelanceerd tijdens een eigen relatie-event met de top van adverterend Nederland, ingeleid door onze CEO. Vervolgens is deze ingezet getarget op postcodegebied bij mediabureaus via de eigen nieuwstitels. Verder maken we ons statement bij onze doelgroep via vaktitels (Adformatie, Marketing Tribune en Nederlands MediaNetwerk) en zetten we advertenties en display in voor employer branding, waarbij we natuurlijk ook onze eigen (publieks)titels actief inzetten. Tevens hingen we toiletreclame op bij alle mediabureaus met onze campagne. Met grote impact bestickerden we ons pand met onze boodschap van 18x90 meter. En voerden we onze nieuwe huisstijl door, door overal het nieuwe logo te plaatsen en notitieboekjes, voorzien van het nieuwe manifest, uit te delen onder alle redacties en medewerkers.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken