Kun jij de Kaap aan?

Kun jij de Kaap aan?

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
OntwikkelingsBedrijf Rotterdam
Bureau
BVH Groep
Jaar
2006
Paginanummer
418

Doelstelling

De Rotterdamse wijk Katendrecht heeft een roerig imago. Er wordt hard gewerkt aan gebiedsvernieuwing. Voor de gebiedspromotie is een paraplucampagne ontwikkeld.

Doelgroep

Huidige en omliggende wijkbewoners, potentiële bewoners uit (Groot) Rotterdam die zich oriënteren op een nieuwe woonomgeving in de stad.

Concept

Zoals Rotterdammers zelf zijn: een campagne die zegt waar het op staat. Katendrecht is ongepolijst, eerlijk en net even anders dan veel mensen gewend zijn. Onder het motto Kun jij De Kaap aan? worden verschillende leefstijlen en gewoontes van de huidige Kaap-bewoners opzettelijk stevig neergezet. Niet iedereen zal er kunnen aarden. De bewoners zijn eigenzinnige mensen. Ze hebben behoefte aan vrijheid en ruimte en willen daarin niet beperkt worden. Voor de typisch Hollandse burgerlijkheid is dan ook geen plaats.

Media- en middelenstrategie

Huidige bewoners overtuigen en als ambassadeur inzetten met o.a. bewonersnieuws. Daarna een Rotterdamse massamediale outdoor campagne die verwijst naar www.kunjijdekaapaan.nl.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken