Kruidvat blijft Kruidvat

Kruidvat blijft Kruidvat

Categorie
Actualiteiten
Adverteerder
KRUIDVAT
Bureau
DDB Unlimited & Eigen Fabrikaat
Jaar
2020
Paginanummer
74

Doelstelling

Geef Kruidvat een warm kloppend hart voor klanten en medewerkers en blijf relevant naast het door corona gedreven one-stop-shopping gedrag bij supermarkten.

Doelgroep

Zij die de boodschappen doen bij supermarkten en drogisterijen. Secundair het winkelpersoneel.

Merkomschrijving

Kruidvat vindt dat mooi, gezond & goed voelen toegankelijk moet zijn voor iedereen. Een mooie purpose. Maar deze purpose uitdragen door alleen diepe aanbiedingen te communiceren is niet meer voldoende. Want de concurrentie in de drogisterijmarkt is stevig, zeker sinds de supermarkten zich nadrukkelijk manifesteren in de health & beauty markt. In dit veld wisten we ons goed staande te houden, tot de coronacrisis uitbrak. De tijd was nu meer dan rijp om de uitgestippelde brand engagement route te versnellen.

Concept

We hebben in tijden van crisis behoefte aan vertrouwde merken. Daarom kozen we voor een vertrouwd geluid waarmee we bovendien onze purpose op een heldere manier naar voren brengen, want deze is nu extra relevant. Zoals omschreven in het Kruidvat Corona Manifest "We zijn er voor jou. Ook nu. Juist nu. En we helpen je het beste door onszelf te blijven. Kruidvat blijft Kruidvat." We benadrukken in de campagne dat Kruidvat dichtbij is: menselijk en voor iedereen. En heel belangrijk, het moment was cruciaal. Een vertrouwde boodschap steeds op het juiste moment. Misschien is dat wel de kern van het concept.

Media- en middelenstrategie

We pakten het first mover advantage en waren de eerste met een 60" radio- en tv-commercial waarin de eigen medewerkers een grote rol speelden. Hiermee is de nieuwe creatieve lijn impactvol tot leven gekomen. De snelheid waarmee e.e.a. gerealiseerd werd was cruciaal. Kruidvat raakte met een crisisgerelateerde boodschap de snaar die veel consumenten voelden. Een boodschap die, doorgevoerd in alle middelen, volledig beantwoordt aan de doelstelling. De campagne is na de eerste lockdown voortgezet met o.a. de "#geenpiekdezekerst" (shop responsibly: geen piekdrukte in de winkel en geen piek in besmettingen) campagne. En uiteindelijk hebben we ons dit jaar aangesloten bij de traditie van de grote kerstadverteerders, met een emotionele kerstfilm waarin Kruidvat oproept om goed voor elkaar te zorgen. Hiermee heeft Kruidvat zichzelf het hart gegeven waar het naar op zoek was.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken