Krokante Ontbijtgranen

Krokante Ontbijtgranen

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
BOLLETJE
Bureau
Havas Lemz
Jaar
2018
Paginanummer
262

Doelstelling

Groei door nieuwe (jongere) kopers.

Doelgroep

Heel Nederland, met focus op 18-34 jaar en pre-family.

Merkomschrijving

Bolletje, het bakkersmerk van Nederland.

Concept

De bakkers van Bolletje hebben altijd een eigentijds antwoord op een consumentenbehoefte. De gewenste (jongere) kopers oriënteren en eten bewuster. Ze willen graag een ontbijt met yoghurt en krokante ontbijtgranen, maar zonder te veel suiker. In de campagne richt iemand zich daarom rechtstreeks met deze vraag tot Bolletje. Dit is voor de bakkers het startsein om aan de slag te gaan en met het perfecte product terug te komen: Bolletje Krokante Ontbijtgranen, ovengebakken en ruim 50% minder suiker dan andere krokante muesli's.

Media- en middelenstrategie

De inzet van televisie vormt de basis van de campagne. Online video en social advertising zorgen voor aanvullend bereik, met name in de belangrijke pre-family doelgroep. Samenwerking met influencers geeft verdere verdieping met inspiratie en verrassende ontbijtsuggesties. De campagne versterkt de bekendheid en imago, met een verhoogd effect bij jongere doelgroepen. Met structurele verkoop en gebruik is een groep nieuwe kopers aangeboord.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken