KPN ZAKELIJKE MARKT VEROVERT HET MKB MET EEN LACH

KPN Zakelijke Markt / N=5

Bekijk deze campagne op pagina 122 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
KPN Zakelijke Markt
Titel
Telecom & ICT
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos, Tamara Schelvis
Copy
Pim Kok, Paul Hillesum
Art
Patrick Wijnhoven, Paul Bakker
Strateeg
Marc Pieterse, Marc Oosterhout
Opdrachtgever
ALINE VAN KEULEN, CAROLIJN LEUJESDREIJKLUFFT
Film/Productiemaatschappij
Goeiedeals!: Lenny Venema (Regisseur: Lex Brand), Bedrijfsbundel + Computerhulp: Bonkers (Regisseur: Jonathan Herman)
Editor
BedrijfsBundel + Computerhulp: Martin Heijgelaar, Goeiedeals!: Philip Smeulders
Muziek
Computerhulp: Clous van Mechelen
RTV-producer
BedrijfsBundel + Goeiedeals!: Christ Bloemheuvel, Computerhulp: Françoise Tanis
Fotografie
Goeiedeals!: Jan Holtslag, BedrijfsBundel + Computerhulp: Arthur Mebius
In samenwerking met
Media Republic, Do Company, Porter Novelli, Nieuwland & De Jongh
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN Zakelijke Markt
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Stimuleren van gebruik en verkoop van de diensten van KPN Zakelijke Markt door deze te populariseren en toegankelijk te maken voor alle Mkb-ondernemers.

Doelgroep

Mkb-ondernemers met een focus op bedrijven tot 50 medewerkers waarbij de telecombeslisser vaak de ondernemer/directeur-eigenaar zelf is.

Strategie/Concept

‘Ondernemers zijn net mensen’. Vanuit deze visie is gekozen voor een populaire consumentistische aanpak om de grote groep ‘gewone’ ondernemers echt te bereiken. In de eerste plaats door telecom en ICT heel simpel en eenvoudig te maken en in de tweede plaats door te kiezen voor een populaire, humoristische toon. We maken optimaal gebruik van de bekendheid van en waardering voor de heren van Transploft. Om het succesvolle concept fris te houden introduceren we bij elke campagne nieuwe campagne-eigen elementen. Zoals een opvallende en sympathieke computerhulp, een echte buffel en de chef in korte broek op vakantie. En met succes. Naast stijging van marktaandeel, merkvoorkeur en -imago zijn alle drie de commercials goed voor een Gouden Loeki-nominatie. In lijn met het concept introduceren we ook het actieplatform ‘Goeiedeals!’ om heel flexibel aanbiedingen te communiceren. De bekendheid van het concept zorgt voor een snelle herkenning en maximaal effect.

Media- en middelenstrategie

Een crossmediale aanpak met tv en internet als hoofdmedia. Op tv populariseren we de proposities van KPN: tv is nog steeds het meest efficiënt en effectief om grote groepen echt te raken. Naast online advertising communiceren we de proposities op interactieve en overzichtelijke wijze op een campagnesite met alle relevante informatie over de verschillende diensten. In de Mkben vakbladen en op radio staat het actieaanbod centraal. De campagne is natuurlijk doorvertaald naar DM, PR, beurzen, intern en de winkelvloer. Zo zijn de verkopers op scherp gezet middels enthousiasmerende filmpjes met de bekende chef in de hoofdrol, is een mobiele site ontwikkeld en is mobile advertising ingezet.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen